Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb een PDA waarin al mijn contacten zijn opgeslagen.
Deze heb ik geback-upt in verscheidene extensies : csv - single vCard for all - global vCard per contact.

Ik zou die nu willen binnenbrengen in mijn Outlook 2013.
Heb de procedure doorlopen maar strand aan het schermpje waar men de "kolommen" kan instellen die men nodig heeft om alle Info in Outlook binnen te brengen.
Normaal - volgens de instructies - zou men links moeten zien : naam - adres - telefoon - enz....
Dan moet men deze links accorderen met deze rechts.

De overige rechts moet men dan verwijderen, zodat de linkse overeenstemmen met de rechts en de respektievelijke inhouden kunnen overgebracht worden.

Is dit volledig gebeurt dan wordt er automatisch een BackUp gemaakt in "documents - outlook.pst" (ik werk met W7).

Maar het is de hierboven vetgedrukte tekst die mij niet lukt.
Ik krijg in de linkerkolom alleen : alle hoofdingbenamingen van mijn kolommen in de csv en daaronder field 1 -2-3-4-5-6

De vCard's kan ik niet binnenkrijgen.
Die ene "vCard for all" brengt maar de 1ste contact binnen.
Die ene "vCard global per contact" kan ik ze niet allemaal aantippen zodat ze allen binnenkomen. Dit kan maar 1 per 1. Maar ik heb er een 800-tal staan, dus dat is niet te doen.

Wat doe ik verkeerd ?

Flamingo
 
Normaal - volgens de instructies - zou men links moeten zien : naam - adres - telefoon - enz....
Dan moet men deze links accorderen met deze rechts.

De overige rechts moet men dan verwijderen, zodat de linkse overeenstemmen met de rechts en de respektievelijke inhouden kunnen overgebracht worden.

Bovenvermelde is vrij onduidelijk. Je hebt een rijen en kolommen. Elke kolom staat voor een entiteit zoals een voornaam, achternaam, adres, tel, ... En elke rij is een nieuw reccord/contact. Indien er kolommen niet nuttig zijn, dan kun je deze best op voorhand verwijderen (vb met Excel).
 
Besten,

DDragon80 : heb ik gedaan - alle onnodige kolommen laten wissen.
Otex : heb alle info uitgevoerd - staat ook in Info van Microsoft -. Dus op de 1ste lijn de benaming van de kolom ingevoerd zijnde : Naam - Bijnaam - Adres - Telefoon - enz enz Maar bekom steeds hetzelfde slechte scherm - zie bijlagen -

Flamingo
 

Bijlagen

  • Kolom-Hoofd aanduidingen.jpg
    Kolom-Hoofd aanduidingen.jpg
    70.2 KB · Weergaven: 167
In je CSV bestand mag je best geen header meegeven. Dus de eerste rij wissen. De rij waar de kolominfo staat. Je moet wel weten welke kolom welke informatie bevat en dit meegeven in je import. Maar die rij (naam, adres, tel, ...) mag er niet staan. Enkel de data van de contacten mag daar staan. En die start normaal gezien vanaf rij 2.
 
Beste DDragon80,

Uitgeprobeerd maar weeral zonder resultaat.
Heb dus de 1ste lijn blanco gelaten = geen resultaat.
Heb dan de 1ste lijn geschrapt, zodat de 2e lijn met info de 1ste lijn werd = geen resultaat.

Flamingo
 

Bijlagen

  • Zonder Header 1ste lijn.jpg
    Zonder Header 1ste lijn.jpg
    59.9 KB · Weergaven: 146
Ik denk dat ik het echte probleem al zie. Dat gegenereerde CSV bestand werkt met punt-comma ipv een comma. Soms gebruiken ze dat, maar niet alle applicaties werken daarmee. Vervang dus alle punt-comma door een enkele comma. Kan je vrijwel met elke tekstbewerker zoals notepad++. (Find and replace)
 
Deze heb ik geback-upt in verscheidene extensies : csv - single vCard for all - global vCard per contact.

Ik denk maar even mee . Wat versta jij onder backuppen ?
Normaal word een .csv bestand ge-ëxporteerd om daarna terug te importeren.

Ik bedoel daarmee niets verkeerds hoor
Onder backup versta ik een reservekopie maken om terug te zetten op hetzelfde toestel.
 
Beste Ranger,

Het toestel dat ik vermelde is een HP iPaq214. Daarin heb ik ALLE info opgeslagen die mij aanbelangen, zijnde firma's - resto's - personen - enz... met naam - adres - telefoon - email - websites - enz.
Ik kan van de inhoud een BackUp maken.
Maar ik kan de inhoud ook exporteren en dit laatste gaat naar naar 4 verschillende onderdelen :
1. CVS
2. een single vCard voor aller contactpersonen
3. een global vCard per contactpersoon
4. een XML file.

Ik sla dus deze 5 mogelijkheden iedere maand op mijn PC op voor het geval dat er iets met mijn HP zou gebeuren.
Want wekelijks zijn er nieuwe contactpersonen of veranderingen.

Ik werk ook met Office 2013 waarin dus Outlook 2013.
Ik zou dus al mijn contactpersonen willen overbrengen naar Outlook 2013.
Daar heb ik de mogelijkheid om dit via vCard of via CVS te doen.

En het is daar dat alles mislukt - nog de ene nog de andere wil maar niet binnenkomen in Outlook 2013.
Zie de vermelde fouten en dito foto's.

Flamingo
 
Bied post #7 geen oplossing?

Let wel dat geen enkel single veld een comma bevat. Want dat wordt geïnterpreteerd als zijn een nieuw veld. Waardoor de sequentie fout gaat lopen en falen.
Maw, als de naam bijvoorbeeld volgende bevat "Pieter,Jan". Dan gaat die als naamveld "Pieter" nemen en al volgende adresveld "Jan".
 
Ik zie daar wel ongeveer een 25tal! velden per rij. Dus voor elk veld is een verklaring nodig. Volgens mij ga je daar de mist in.
Dus tussen elke comma staat een veld, al dan niet tussen quotes. En per rij heb je dus een 25tal velden. Best dus eens vergelijken waar elke data exact voor staat. Sommige staat er dubbel in, maar gaat aan de PDA zen contact gegevens liggen. Alleszins voor elk veld dient een kolom verklaart te worden die beschrijft wat er in dat veld aanwezig is bij de import.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan