Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Weet er iemand de map met cookies zitten in windows 10,
en kan er iemand een opkuisprogramma aanbevelen die gratis is,
avast anti-virus meldt mij dat mijn pc vertraagd is door bepaalde processen en dat ik die kan opkuisen, maar natuurlijk biedt avast die diensten niet gratis aan
als je klikt op de link opkuisen dan wordt je de betaalversie aangeboden vandaar
graag een goed en degelijk kuisprogramma zou welkom zijn.

greets

ed
 
Vergeet even die betalende tools die je PC sneller maken. Geloof ook niet blindelings dat dit allemaal waarheid is. Dit is gewoon een bron van inkomsten die teren op de goedgelovigheid van de gebruiker. En zo zijn er helaas veel. Cookies maken je PC ook niet trager.
Wil je een gratis tool, wel die is standaard aanwezig in Windows zelf. https://support.microsoft.com/en-us/kb/253597
Gewoon dus cleanmgr uitvoeren. Heel veilig tov tal van betalende alternatieven.
 
Een cookie is nooit gevaarlijk. Dit is een eenvoudig bestand zonder uitvoerbare code. Een cookie wordt wel dikwijls gebruikt om je surfgedrag te volgen. En om bepaalde algemene systeemeigenschappen te weten te komen. Maar verder is dit een vrij onschuldig bestand dat zeker niet gevaarlijk is. De EU heeft nu zo'n wet om de mensen hierover in te lichten, maar dat is mijn mening gebaseerd op de onwetendheid van het politiek geleuter. Nu hebben ze zogezegd ook iets (on)nuttig verwezenlijkt ivm je internetveiligheid. niet dus... alleen maar beetje overlast.
 
Gevaarlijk was inderdaad het juiste woord niet. Cookies met dubieuze bedoelingen die je surfgedrag bijhouden en hierdoor vervelende reclame popups op je scherm laten verschijnen .
 
Of als je dit niet lukt, navigeer eens naar
C:\Users\(user-name)\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCookies

of C:\gebruikers\(gebruikersnaam)\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCookies
 
Een gokje.
Gebruik eens de Windows toets en de letter E

Geef in het zoek vlak de opdracht: shell:cookies

Waar kom je dan in Windows 10 ???

Na gebruik van de Windows toets plus E: in verkenner bij "Deze pc"

Na het ingeven van shell: cookies nergens, want pc is na 10 minuten nog aan het zoeken en heeft geen enkel cookie gevonden.

Als ik cookies wil vinden zal ik daar wel CCleaner voor gebruiken.
 
Na gebruik van de Windows toets plus E: in verkenner bij "Deze pc"

Na het ingeven van shell: cookies nergens, want pc is na 10 minuten nog aan het zoeken en heeft geen enkel cookie gevonden.

Als ik cookies wil vinden zal ik daar wel CCleaner voor gebruiken.

In Windows 10 ??
Da's gek, volgens mijn inzicht voor W10 zou dit toch moeten lukken.

Maar je hebt een spatie gebruikt zie ik . Het moet zijn shell:cookies
En niet zoals u heeft gebruikt shell: cookies
 
In Windows 10 ??
Da's gek, volgens mijn inzicht voor W10 zou dit toch moeten lukken.

Maar je hebt een spatie gebruikt zie ik . Het moet zijn shell:cookies
En niet zoals u heeft gebruikt shell: cookies

Hier, in deze tekst heb ik inderdaad een spatie gebruikt maar niet in het zoekvak.
Echt hoor, er gebeurt niets!!!!
 
hier staat het ook niet tussen:
C:\gebruikers\(gebruikersnaam)\AppData\Local\Micro soft\Windows\INetCookies
bij vroegere windows versies kon je dit daar inderdaad vinden gelooof ik maar nu niet,
inderdaad ccleaner zal ook wel zijn werk doen zeker

ook niet hier
AppData/Roaming/Microsoft/Windows/Cookies

ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan