Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
In mijn laptop : Acer Aspire 5740G zit een schijf van 640Gb. Deze heeft 3 partities. Daar zou ik graag een complete copy of clone van hebben.
Heb dit geprobeerd met Macrium reflect. Kan perfect de 3 partities naar de schijf slepen, maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding.
Mijn externe harde schijf op G: is niet toegankelijk volgens het programma. Het is een 2,5" schijf. Ook op een andere schijf in een gewone externe bay met SATA lukt dit niet. Blijkbaar is er een beperking in het free programma "Macrium Reflect".
Wie weet een programma waar ik van die 3 partities een clone kan nemen.
 
ik dacht dat je ook de Acronis true image 2011 in je bezit had ...deze kan datgene je wilt behalen ...
en daarbij ook de Windows7 heeft het tool al mee gekregen althans als je de Win7 profesional of de ultimate gebruikt ..
het tool vind je onder de naam Windows7bestandsherstel deze maakt dus een volledige image aan indien je dit aangeeft .

82160afaf6-Ashampoo_Snap_2013.10.23_21h15m16s_001_.png
 
Ik gebruik de laatste tijd HDClone (Miray Software - HDClone - Hard disk copy, hard disk backup, hard disk rescue!)
Betaalbaar en zeer snel. Acronis en HD Clone zijn volgens mij zeker aan elkaar gewaagd. En als je het gaat vergelijken naar de Prof versies, dan komt HD Clone er veel goedkoper uit. Acronis gaat iets meer functionaliteit te bieden hebben. Maar valt af te wegen met de behoeften van de gebruiker natuurlijk.
 
ik dacht dat je ook de Acronis true image 2011 in je bezit had ...deze kan datgene je wilt behalen ...
en daarbij ook de Windows7 heeft het tool al mee gekregen althans als je de Win7 profesional of de ultimate gebruikt ..
het tool vind je onder de naam Windows7bestandsherstel deze maakt dus een volledige image aan indien je dit aangeeft .

Op mijn laptop is uiteraard de home standaard als Win 7 geplaatst.
 
Ik gebruik de laatste tijd HDClone (Miray Software - HDClone - Hard disk copy, hard disk backup, hard disk rescue!)
Betaalbaar en zeer snel. Acronis en HD Clone zijn volgens mij zeker aan elkaar gewaagd. En als je het gaat vergelijken naar de Prof versies, dan komt HD Clone er veel goedkoper uit. Acronis gaat iets meer functionaliteit te bieden hebben. Maar valt af te wegen met de behoeften van de gebruiker natuurlijk.

Heb daar gisterenavond nog de free edition van opgehaald. Zal in de loop van de dag nog eens een proef doen.
 
De free versie gaat tamelijk traag. Ja kan daar geen compressie opzetten waardoor je veel aan snelheid verlies wanneer je naar USB schrijft. Zit ook sowieso een snelheids limitatie op. Maar net met een Windows 8.1 getest. Clone ging snel, terugzetten ging snel. Systeem boot correct. (UEFI and secure boot in BIOS enabled). Aanpassen van partitie grootte ook mogelijk.
 
Inderdaad, HDClone geeft aan een (2,5") schijf van 640Gb. 7u30' uur zal hij nodig hebben om de 3 partities te clonen naar een 3,5" schijf.
Heb bijna 1 uur bezig geweest om iets te vinden die met de free versie wil starten. Ik bezie het resultaat eens na afloop.
Na goede afloop, probeer ik morgen Acronis true image 2014 eens.
 
dit wou ik juist vermelden dat indien je niet over de acronis true image 2013 of 2014 beschikt je deze ook voor 30 dagen de probeer versie 2014 kan gebruiken ...

besluit ; je kan ook versie 2013 aankopen voor 25 € (deze werkt immers ook op de Windows 8 en op de versie 8.1 (heb zelf de versie 2013 daar aangekocht voor 25€ )
 
Zopas HDClone gebeurd. Free versie >7u.
Proef gestart met Acronis true image 2014. Bronschijven geselecteerd. Zit lang weg. Nu doelschijf geselecteerd. Is al 5 minuten bezig en zie geen voortgang. Nochtans, volgens taakbeheer is het nog altijd actief. Zie weinig verandering. Gewoon een uurwerk die draait en verder niks. Dus geduld.....
Na 10 minuten..... doelschijf wordt in oorspronkelijke staat hersteld en afgebroken....
Rest is voor morgen.
 
De HDClone standard kost 40€. Heb je normaal voldoende mee. Moest je interesse hebben. Ik heb Acronis jaren gebruikt, en nog steeds trouwens. Is een pracht van een software. Maar als ik naar de evolutie kijk, dan zie ik dat deze software op alle vlak "teveel" wordt. (footprint, prijs, ...)
Nu 25€ voor de home versie zoals qtex vermeld, is zeker niet teveel! Zoiets betaal je met de glimlach wanneer het doet wat het moet doen. Maar sinds ik HD Clone ontdekt heb, moet ik toegeven dat deze lichtgewicht perfect zen ding doet. Je moet zelfs niets installeren, gewoon de executable starten en je kan alles wat je moet doen.
 
Heb deze morgen de schijf met de copy van HDClone gewist. In schijfbeheer partities willen verwijderen, maar één partitie waar ik helemaal niets mee kon doen. Kon ze zelfs niet selecteren.
Maar met Acronis nu gestart en blijkbaar zal deze de partities nu overschrijven. Ik zie hoelang het duurt en wat het resultaat is.

Het programma Acronis, gaf aan 37 minuten nodig te hebben. Na heropstarten om de copy van 37 minuten te maken duurde het >2u.
Als ik via schijfbeheer ga, kan ik de aangemaakte partities niet meer verwijderen. Dus aangemaakte partities kunnen enkel door het programma aangepast worden. Had na HDClone 3 partities zoals op de oorspronkelijke schijf. Na Acronis, had ik er 4. Niet te verwijderen zelfs niet via schijfbeheer.
Lijkt uiteindelijk wel te werken op mijn huispc met een copy van die C: via Reflect.
Zie nog wel verder na deze copy.

Partities opnieuw kunnen verwijderen door een copy van mijn huispc met macrium reflect.
Zal maar voorlopig blijven bij Acronis True Image 2014. Alhoewel, ware het niet van de benodigde tijd, ik nam toch HDClone.

Clone met Acronis True Image 2014, lukt niet om laptop op te starten van die schijf. Wil systeemherstel doen om reden van wijziging hardware.
Dus hier helpt een clone niet.
 
Laatst bewerkt:
Nu bezig met een test met Lazesoft Recovery Suite. Ik heb een opstartbare cd gemaakt met het programma.
Zonder dat de soft op de laptop staat, kan ik met de schijf opstarten en is nu bezig met een clone te maken van mijn C:.
Het ziet er naar uit dat hij alle partities meeneemt. Mijn oorspronkelijke schijf is 640Gb. De doelschijf is 500Gb.
Dus scalen gaat. Program geeft aan 3u nodig te hebben om tot het einde te gaan. Ik probeer daarna om er mee op te starten.
Dus vervolgt.
 
Lazesoft Recovery Suite geeft uiteindelijk ook niet het resultaat. Na >4u blijft het program haperen op 92%. Na een uur erbij heb ik dan uiteindelijk het programma afgebroken. Deed niet meer verder. De schijf waar ik een clone naar schreef is nieuw en goed bevonden. Bij het heropstarten kreeg ik foutmelding op laptop. Deze ging over in systeemherstel. Gaf aan niet te kunnen herstellen. Sloot af. Bij het opnieuw starten deed hij het uiteindelijk zoals gewoonlijk zonder foutmelding.
Dus het enige die tot hiertoe werkte is HDClone. Zoals aangegeven door DDragon80 zal het best de Standard versie van 40€ zijn voor normaal gebruik.

Aan allen bedankt voor de tips naar eventueel mogelijke programma's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan