Creative geluidskaart linken aan usb headset

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi,
Gisteren viel plots alle geluid weg op m"n desktop.
Ik heb vandaag een nieuwe geluidskaart geplaatst maar ik krijg geen geluid uit m'n usb headset.
Nu is m'n vraag of het kan met een usb, m'n on board geluidskaart is uitgeschakeld via apparaatbeheer.
Il maak vooral gebruik van de headset via Skype.

Mvg

Garreth
 
Het eerste wat je dient na te kijken is de volumemixer en geluidsinstellingen van windows.
Dat luidspreker icoontje in je Windows taskbar rechtsonder, vlak naast de tijd/datum aanduiding. Klik daar met je rechtermuis op en je ziet de volumemixer, afspeelapparaten etc. Kijk na of dit allemaal correct staat en of je volume nergens op mute staat.
 
Alles staat ingesteld op de geluidskaart niets is gedempt, ik krijg nx van geluid via de usb-poorten in het frontpaneel, dat maakt denk ik geen verschil uit of je die voor of achter in plugt. Heb tevens de on board uitgezet via bios om zeker te zijn.
 
Dat het geluid spontaan van de ene seconde na de andere seconde wegvalt is vreemd.
Hiervoor kan ik alleen een hardwarematig defect voor verzinnen.

Toch eerst even een paar dingen checken.

Zijn alle drivers voor die nieuwe geluidskaart geinstalleerd.
Werkt de usb headset wel goed op een andere pc.
Als je speakertjes op de geluidskaart aansluit, heb je dan wel geluid.
Is de USB headset als standaard geluidsuitvoerend apparaat ingesteld in de instellingen van de pc.
Heb je al eens een andere usb poort geprobeerd. Liever eens een andere interne usb hub proberen. Voor en achter usb poorten zijn meestal verschillende hub's.
 
ik krijg nx van geluid via de usb-poorten in het frontpaneel, dat maakt denk ik geen verschil uit of je die voor of achter in plugt.

Ben je 100% zeker dat je USB poorten in je frontpaneel aangesloten zijn? Zou niet de eerste zijn waar dit niet aangesloten is of vergeten aan te sluiten na een herstelling etc.
 
Hey, thx voor de hulp, jullie hebben me op ideeën gebracht, het blijkt niet de on board geluidskaart te zijn maar de usb poort waar de headset was op aangesloten.
Het aanschaffen van een nieuwe geluidskaart was dus een overbodige kost.
Anyway, er mag bij deze een slotje op deze discussie.

Grtz

Garreth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan