Status
Niet open voor verdere reacties.
Op een nieuw HP Pavilion HP450-124nb desktop met 3 audio aansluitingen (roze - groen en blauw) krijg ik geen audio met de creative booster HD5.1- 7.1 met de 3 aansluitingen (rose - groen en zwart) erop aangesloten.

Is hiervoor nieuwe software nodig?

Respons zou mij plezieren.
 
Misschien ergens een schuifje ge-mute ?

Zie speakertjes onderin

volume-mixer-mute.jpg
 
Dag Lana,

De LS schuif staat open. Onder "systeem", is het alleen mogelijk om een stereo luidspreker te selecteren en geen HD5.1.
Met de hoofdtelefoon aangesloten op de groene uitgang werkt alles Oké, maar geen sturing voor de soundbooster.
 
Hoe staan de luidsprekerinstellingen via het configuratiescherm.
Deze kun je configureren via Audioapparaten beheren.

Luidsprekerinstallingen.png

Ga naar het configuratiescherm en daarna naar Hardware en geluiden.
Bij geluid zie je dan Audioapparaten beheren
In het volgende schermpje klik je op Luidsprekers en daarna de button Configureren.
Kies daarna welke configuratie je wilt.
 
Dan ligt het niet aan het Creative setje, tenzij je daar ook nog verschillende instellingen mee kunt maken. Maar dat zal dan in een manual moeten staan.

Controleer eerst dat je een goed werkende geluidskaart hebt en er signaal uit alle uitgangen komen als je deze op 7.1 zet.
Is deze nieuwe PC misschien geupdate naar Windows 10 ? Zo ja, zoek en installeer dan de nieuwste drivers van de geluidskaart.
 
Ik zit eens naar de spec's te kijken van de SlimLine die ik hierboven heb vermeld.
Hier zit een moederbord in wat geen 5.1 of 7.1 surround ondersteund, alleen 2.1 of lager. ( de groene aansluiting dus ) De blauwe is voor de Line in en de rose is voor de microfoon in.
Voor surround heb je nog wat meer of andere kleuren aansluitingen nodig zoals een zwarte en ik dacht uit mijn hoofd een oranje.

Hierbij een afbeelding als voorbeeld hoe je 7.1 kunt aansturen vanuit een geluidskaart.
29-102-004_1.jpg


Ik ging er dus vanuit dat de PC geschikt was voor surround weergave. Maar het type SlimLine kan dit niet.


Daarom mijn vraag, heb je wel het juiste type pc gegeven in de topicstart.
 
Daarnet de indicaties teruggevonden op de 3 connectoren van de HP550-124ND (Groen= sound out) - Roze= Mic in - blauw Sound in).

1. Kan ik met de Groene connector de Creative aan de praat krijgen?

2. Wat moet er gebruikt worden met de B&O driver (soundkaart)?
 
Daarnet de indicaties teruggevonden op de 3 connectoren van de HP550-124ND (Groen= sound out) - Roze= Mic in - blauw Sound in).
Dat had ik in antwoord #10 al gezegd.


1. Kan ik met de Groene connector de Creative aan de praat krijgen?
Uiteraard kun je 2.0 geluid weergeven met alleen de groene aansluiting.

2. Wat moet er gebruikt worden met de B&O driver (soundkaart)?

Je hebt hiervoor een geluidskaart nodig met surround uitgangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan