Cyclische Redundantie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 1040

Gast
ik heb 21 films klaarliggen om op hdd te branden, maar helaas krijg ik de foutmelding Cyclische Redundantie. of kan disc niet lezen.

dus na wat opzoekingen, heb ik de aspi gecontroleerd en die is ok, ik heb de films op 6 verschillende dvd spelers laten spelen en vertonen allemaal dezelfde melding.

dus na wat verdere opzoekingen zouden dus de dvd schijfjes beschadigd kunnen zijn. wat ik sterk betwijfel, het zijn zeer recente nieuwe films.
in een philips dvd speler (familie) spelen ze perfect en hebben geen problemen ondervonden.

dus nog wat verder graven heb ik de instellingen van mijn dvd speler van tv ingesteld op pal60 en daar werkt de dvd dan weer wel voor een 85%.
eigenaardig scenario. want als ik die instellingen op automatisch zet doet ie het weer niet en blokkeerd ie al vanaf het begin.

dus terug naar de computer met de dvd's en 1 voor 1 terug op verschillende manieren overterkrijgen op hdd, met een 6 tal programma's , zoals cloon dvd, decrypter, shrink, nero, anydvd, etc. lukt het me langs geen kanten op die 21 films op hdd te krijgen.

ik hoop dat er iemand mee kan helpen. want de dvd's zouden niet kunnen werken op pal60 als ze beschadigd moesten zijn. (sk)

groetjes
 
hmm vrees dat ze verloren zijn,....heb het eens aan de hand gehad en kon geen van de dvd's nog gebruiken.

Maar een tweede opnie is altijd welkom
 
een Cyclische Redundantie is een fout die optreed bij het branden van de dvd.
Deze fout word vaak niet gezien door stand alone dvd spelers in de woonkamer maar wel gezien door dvd spelers in de pc, dat komt omdat de dvd speler in je pc de dvd op een andere manier leest (data) en de stand alone dvd speler als een een mediaschijf.
vraag me niet waarom maar het is zo.
Hier is echt niets meer aan te doen, kopieeren wil wel een lukken met een ander programma maar zoals je zelf al zegt lukt dat ook niet.
Zoals Ben al zegt, dit is helaas een verloren zaak.
 
probeer deze ganse dvd eens naar je hd te kopieren via windows verkenner.
grtjs

dit is ook al gebeurd, maar blijf dan loopt hij vast op een aantal percentage.
van de 21 heb ik er 1 kunnen overzetten.

als ik ze kopieer met clone dvd (zonder schaap) dan gaat het perfect , alleen heb ik gemerkt dat de hoofdfilms zelf het probleem is. waar ik dus ook niks aan heb.

jammer , niks aan te doen.

bestaat er geen software om data te herstellen voor dergelijke problemen.???

bedankt voor jullie reactie's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan