Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gisteren een serieus bestand gedownload. Dit omvat een data ISO-bestand van 5,3GB grootte. Nu heb ik al eens via internet rond gekeken hoe ik dit kan comprimeren. Met "DVD Schrink" kan ik al niets mee aanvangen en enkele andere ook niet. De meeste reacties die je leest gaat over filmen comprimeren enz... . Mijn ISO-bestand is een installatie tool. Dus daar mag zeker niets aan mislopen. Al bij al, ik vind geen oplossing!
Ik heb nog geprobeerd d.m.v. "Magic Iso Maker" en daarna met "UltraIso" het bestand te comprimeren, doch het resultaat was heel povertjes. Met "UltraIso" heeft het trouwens 1u 45minuten geduurd om van 5,3GB op 5,04GB te eindigen. Dat was pas een verrassing. Ik voel me nog een beetje hopeloos!
 
Een ISO bestand is een Image Het is niet de bedoeling om een ISO te komprimeren, anders zou je hier niet veel meer aan hebben.

Wat ik wel wil weten is wat er in het ISO bestand staat en wat je er mee wilt doen.
5.3 Gb vind ik nogal groot voor een Image.
Maar het kan natuurlijk een dubble layer DVD zijn waarvan een ISO gemaakt is. In dat geval zou ik deze eerst uitpakken en daarna verkleinen met DVD Shrink, zodat hij op een normale DVD past.
 
Die 5,3GB is inderdaad groot, daarom zit ik in de penarie. In het ISO-bestand staan enkele *.exe's, voorts nog enkele vertalingen en verscheidene msi's. Ik heb enkel maar een gewone schrijver. Op een DVD gaat maximum 4,38GB op.
 
Ik begrijp dus dat het om verschillende "programma's" gaat.
Ik zou het volledige ISO bestand dan eerst uitpakken. WinRar kan ook omgaan met ISO.
Daarna brand je alles op 2 DVD's
 
Dit ga ik zeker uitproberen! Bedankt voor de tip. Dat wist ik niet, dat het eventueel op die wijze kon.
Ik laat je nog iets weten.
 
Dit werkt natuurlijk alleen als het daadwerkelijk meerdere programma's betreft.

Als alles tot 1 setup behoord, kan je het wel op 2 DVD's branden, maar zodra je setup draait, zal het op een gegeven moment vastlopen omdat er iets op de andere DVD kan staan en natuurlijk niet gevonden wordt.
 
Het bestaat inderdaad uit één enkele setup! Zou ik hier dan toch eventuel 2 DVD's kunnen van maken? B.v.b. DVD_01 en die verwijst naar DVD_02?
 
Nee, dat werkt niet.
Wat je wel kan doen is alles naar 2 DVD's branden en zodra je deze setup wilt doen, beide DVD's eerst naar de harde schijf kopieren en daarna setup vanaf de harde schijf uitvoeren.
Zorg er dan wel voor dat de mappenstructuur met inhoud gelijks is op de HD zoals het nu is in het ISO bestand.

Of je koopt een externe harde schijf, deze zijn tegenwoordig ook niet zo prijzig meer en bewaar daar alles op en je hebt nog ruimte volop over voor andere Backups
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal uiteindelijk de betere oplossing zijn!
Bedankt. Ik vermoed dat we hiermee de discussie kunnen afsluiten.
 
je kan het bestand eventueel comprimeren met 7-zip. ik heb hier een xp liggen die zo gecomprimeerd is. die leest gewoon vanzelf. 7Z is een vrij zware compressie. dat zou wel resultaat moeten geven ook. ik weet niet welke data in je iso zit, maar naargelang moet dat wel flink wat resultaat geven
 
Waarom al die moeilijkheden zoeken? Ieder brander op vandaag kan double layers schrijven. Je hoeft enkel een double layer dvd aan te kopen.
Dan kan je ineens de ganse ISO op kwijt. Vraag eens aan Uw plaatselijke pc verkoper om een double layer. Voor een paar Euro's kan je er eentje kopen.
 
Het bestaat inderdaad uit één enkele setup! Zou ik hier dan toch eventuel 2 DVD's kunnen van maken? B.v.b. DVD_01 en die verwijst naar DVD_02?

Probeer het eens met DVDFab, functie Delen (van een DVD9 twee DVD5 maken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan