Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Kan je een schijf, namelijk de C: \ de kleinste schijf in dit geval van 35 gb vergroten. de schijf is in twee verdeeld. De D: / is namelijk de grootste met een inhoud van 139 gb en deze is volledig leeg. Namelijk zou deze schijf met de benaming C en D van inhoud net anders om moeten zijn. Namelijk staat nu de volledige Windows Vista op de kleinste schijf op de C : \ van 35 gb dat veel te klein is voor verder te gebruiken in verdere toekomst. Omdat daar tevens ook de updates van Windows bij komen.

Hoe kan ik de C: \ vergroten zodat de D: \ paritie verkleind . Kan dit via Vista om of kan ik dit beter met een of ander programma doen.
Hoe kan ik het best te werk gaan.
 
Ik heb deze uitleg gevonden:
Vista’s schijfpartitie-utility stelt u in staat om op eenvoudige wijze partities te maken, formatteren, verwijderen, en de grootte ervan aan te passen.
U vindt deze gereedschappen via Start / Configuratiescherm (of Start/Instellingen/Configuratiescherm in het Klassieke Startmenu) / Systeem en onderhoud.
Daar kiest u voor Systeembeheer/Computerbeheer/Opslag/Schijfbeheer.
Gebruik het Schijfbeheer-menu onder Actiesaan de linkerkant om toegang te krijgen tot de verschillende functies.
U kunt tevens rechtsklikken op een bestaande partitie en een van de beschikbare opdrachten selecteren in het menu dat vervolgens verschijnt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan