De pictogrammen op bureaublad in Windows 10 zijn volledig geblokkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Sorry, maar ik kon niet anders dan eenmalig ,via mijn laptop , jullie te bereiken om voor mijn probleem van jullie een mogelijke oplossing te krijgen. Ik zal binnenkort 10 euro storten.

Ik heb gisteren een paar veiligheidsprog's, o.a. Emsisoft Antimalware geïnstalleerd . Maar ik was vergeten dat ik reeds Antimalwarebytes... had. Dus 2 prog's met hetzelfde doel blijken elkaar tegen te werken. Gevolg: bij het aanklikken ( r. of L;) van om het even wat op het bureaublad : niets reageert. Zelfs pc uitzetten gaat niet ( duwen op de aan en uit knop op CPU) Revo Uninstaller reageert njet , Configuratiescherm, enz...
Is er iemand die een oplossing weet? om mijn weer te doen draaien?

Dikke merci op voorhand,

Koekoek
 
Anti-Maware Premium + Emsisoft is niet goed, maar of daar je probleem ligt..? Emsisoft verdraagt een ander anti-virus dikwijls zonder probleem. Ctrl+Alt+Delete zou je toch op de taakplanner moeten brengen, waarna je met rechts-klikken de boosdoener zou moeten kunnen uitschakelen.

Anders: stroom af, batterijen er uit, dan op de aan/uit knop meerdere keren klikken, één minuutje wachten en dan weer de batterijen er in en de stroomkabel aan. Of alléén de stroomkabel zou het ook moeten doen. Dit lost een dergelijk probleem meestal op!

Daarna kan je nog steeds een herstel doen, met naar een vorige toestand te gaan toen alles nog goed ging.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik een paar weken geleden ook meegemaakt.
Enkel een systeemherstel naar een vorig herstelpunt zal helpen.
Bij het opstarten naar veilige modus gaan (op welke toets je hiervoor moet tokkelen bij het opstarten is verschillend per pc. moet je zelf uitzoeken. Bij mij was het de "delete" toets.)
Er zal op zeker ogenblik gevraagd worden om uw wachtwoord in te geven. Waarschijnlijk zult u de melding krijgen dat het wachtwoord niet correct is alhoewel je het juiste wachtwoord ingeeft. Je moet dan uw toetsenbord instellingen herstellen naar Nederlands, Belgisch Punt (zal zo wel staan maar toch moet je het eerst even veranderen en dan terug instellen.) Nu zal het wachtwoord wel aanvaard worden.
 
Anti-Maware Premium + Emsisoft is niet goed, maar of daar je probleem ligt..? Emsisoft verdraagt een ander anti-virus dikwijls zonder probleem. Ctrl+Alt+Delete zou je toch op de taakplanner moeten brengen, waarna je met rechts-klikken de boosdoener zou moeten kunnen uitschakelen.

Anders: stroom af, batterijen er uit, dan op de aan/uit knop meerdere keren klikken, één minuutje wachten en dan weer de batterijen er in en de stroomkabel aan. Of alléén de stroomkabel zou het ook moeten doen. Dit lost een dergelijk probleem meestal op!

Na de installatie van Emsisoft vraagt het programma om uw reeds aanwezige virusscanner te verwijderen om conflicten te voorkomen.
Ik was dat niet van plan en heb in de systemtray rechts geklikt op het icoontje van Emsisoft en voor uitschakelen gekozen. Daarna kon ik geen enkel programma openen, Emsisoft terug inschakelen was niet mogelijk, evenmin de pc terug opstarten.
 
Dat is zeer vreemd wat jij daar meemaakt. Het ligt niet aan Emsisoft - dat is zeker, maar wat dan?
Heb je mijn 'methode' al eens geprobeerd om een complete reset te doen, met batterijen er uit (als het een Laptop is), stroomkabel af, aan/uit knop meerdere keren drukken om alle reststroom er uit te krijgen, enz.?

Daarna een herstel doen met naar het verleden terug te gaan, toen alles nog goed ging.
 
WaWa: het hier niet over een laptop( via deze weg bereik ik jullie ) die geblokkeerd is maar mijn desktop.,kan ik hier ook een complete reset doen en hoe?
Skippy: wat jij voorstelt: is dat een reset?
 
WaWa: het hier niet over een laptop( via deze weg bereik ik jullie ) die geblokkeerd is maar mijn desktop.,kan ik hier ook een complete reset doen en hoe?
Skippy: wat jij voorstelt: is dat een reset?

De uitleg staat onder #3

Na systeemherstel Emsisoft wel volledig verwijderen met bijvoorbeeld RevoUninstaller.
 
Dat is zeer vreemd wat jij daar meemaakt. Het ligt niet aan Emsisoft - dat is zeker, maar wat dan?
Heb je mijn 'methode' al eens geprobeerd om een complete reset te doen, met batterijen er uit (als het een Laptop is), stroomkabel af, aan/uit knop meerdere keren drukken om alle reststroom er uit te krijgen, enz.?

Daarna een herstel doen met naar het verleden terug te gaan, toen alles nog goed ging.

De fout ligt volledig bij Emsisoft. Eens Emsisoft verwijderd is werkt alles terug perfect.
 
De fout ligt volledig bij Emsisoft. Eens Emsisoft verwijderd is werkt alles terug perfect.

hiermee ga ik akkoord onder voorwaarde dat er geen andere beveiliging aanwezig is ..
heb hier op een virtuele Windows 10 de test gedaan met het installeren van Emisoft ( 30dagen trial)...
deze gaf tijdens het installeren aan dat mogelijk het systeem problemen kon ondervinden omdat Malwarebytes premium aanwezig was betreffende de Windows Defender gaf deze géén melding ...en dit omdat dus de Defender door Emisoft word uitgeschakeld ..men kon aangeven tijdens de setup van Emisoft of men de Malwarbytes premium wenste te behouden of niet ...
*ik koos in het eerste geval dus om deze te behouden en installeerde verder de Emisoft ..
ik bemerkte direct een verhoging van de processor ...nadat Emisoft geinstalleerd was met behoud van Malwarbytes ...deze liep gestaag naar de 99% om dan weer af te zwakken naar 45%
*bemerkte dat ik regelmatig diende te wachten voor ik verder kon ..

**in het tweede geval verwijderde ik de Malwarebytes toen Emisoft daar een melding van gaf ...na de installatie bemerkte ik geen vertraging meer ..concreet : betekend dit dus dat er geen 2de beveiliging aanwezig mag zijn wil men Emisoft gebruiken .
 
Het installeren zelf van Emsisoft gaf geen problemen, na de installatie werd er gevraagd om mijn virusscanner (avast premier) te verwijderen. Ik was dat niet van plan en heb daarom Emsisoft uitgeschakeld door in systemtray rechts te klikken op het icoontje van Emsisoft en dan op uitschakelen. Vanaf dat moment kon er met de pc niets meer gedaan worden. Ook niet uitschakelen. De pc uitgeschakeld met de powerknop op de pc-kast en terug opgestart. Opstarten was niet meer mogelijk. De pc bleef gewoon hangen. Na enkele pogingen opgestart in veilige modus. Zo heb ik, na heel lange tijd, wegens het weigeren van een correct ingevoerd wachtwoord dat ik heb kunnen herstellen door in het toetsenbord Nederlands - Belgisch punt te vervangen door Nederlands en daarna terug door Nederlands - Belgisch punt. Ik heb dan een herstelpunt kunnen bereiken en zo ben ik van Emsisoft verlost geraakt.
 
W
Skippy: wat jij voorstelt: is dat een reset?

Nee dit is geen reset.
In veilige modus start een pc op met minimale sysyteembronnen. Er worden geen programma's opgestart zoals beveigingsprogramma's, ook vele drivers worden niet geladen waardoor het kan gebeuren dat bijvoorbeeld de videokaart met de standaard drivers opstart met een minimale resolutie. Ziet er dus een beetje gek uit.
 
Qtex: Je zal gelijk hebben . Maar ik heb tot hiertoe nog geen oplossing gevonden ( ook via google gezocht ) om een veilige modus toe te passen Het probleem is dat op mijn bureaublad geen enkel pictog of . ander teken op L of R muisklik reageert.
Bedenking: zou ik de herstelschijf win 10 64 bits mogen gebruiken en hoe, met welke gevolgen?
Of is de systeem back-up op een externe hd van vorige week terugzetten een optie, maar ik kan acronis op bureaublad niet activeren?? en hoe de harde schijf eerst formatteren ?
Dank voor hopelijk oplossende raad,
Koekoek
 
Ik ben er normaal gesproken geen voorstander van, maar als je op geen enkele manier de pc in veilige modus op kunt starten blijft er 1 ding over.
Zet de PC uit door de voedingsstekker eruit te trekken en wat daarna 10 seconden. Steek de stekker terug en start opnieuw op.
Op zich kan dit geen kwaad omdat de pc toch niets bij u aan het doen is.
Bij de volgende keer opstarten zou er een schermpje moeten komen met keuze naar veilige modus.
 
indien er niets meer mee aan te vangen is omdat deze dus "bevroren" is dan is de optie van Skippy (tevens een hard reset) wel een mogelijkheid ...ik weet echter niet met zekerheid te zeggen of bij het herstarten dan wel degelijk een herstel van het systeem te voorschijn komt of een mogelijkheid om naar de veilige modus te gaan ..normaal is dit pas nadat je 3x een hard reset heb toegepast .
*maar als hij na 1 hard reset opnieuw op start dan kun je indien je systeem weer niet bevriest via msconfig de veilige modus starten zonder internet verbinding ..
**wil jij de veilige modus met internet verbinding dan zou je via start>instellingen>bijwerken en beveiliging >systeemherstel >geavanceerde opties (je systeem herstart nu ) vervolgens kies je problemen oplossen> geavanceerde opties > opstartinstellingen en klik je wederom op opnieuw opstarten en in het volgende scherm dien jij dan op het cijfer 5 te klikken wil jij de veiligemodus gebruiken met internet verbinding ...
zie plaatje ..
dcae050146-Ashampoo_Snap_2018.02.21_20h32m55s_002_.png


**gelukkig bestaat er de opdrachtprompt (administrator ) zodat ook dit weer aan te passen is ...
geef deze opdracht in bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy in de opdrachtprompt (administrator) om vervolgens sneller naar de veiligemodus met of zonder internet verbinding te kunnen gaan ... en klik op enter.
herstart daarna de pc en druk op de F8 toets ...er verschijnt een zwart dos scherm ( zoals we deze kennen uit xp) waar je dus nu kunt kiezen voor de veiligemodus al dan niet met internet verbinding .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan