Status
Niet open voor verdere reacties.
Het defragmenteren stopt telkens bij fase 4. Geeft aan dat optimalisatie nodig is .
Hoe kan ik dit oplossen ?
 
Het beste is nooit meer zelf handmatig te defragmenteren.
Windows 8.1 voert dit wekelijks zelf uit achter de schermen. [edit] Je zegt hier dat je 8.1 gebruikt : downgrade [/edit]
En als je toevallig een SSD schijf hebt zou ik zo wie zo niet eens meer aan defragmenteren denken.
 
Zou het helemaal stoppen, huidige schijven met een NTFS bestandsysteem hebben het helemaal niet meer nodig.
Neem aan dat het geen SSD is, die aanschaffen dan zou ik zeggen.

Kleine bestanden staan in de MFT en anders wordt die ook eerst uitgelezen om te achterhalen waar ze staan, vandaar dat er niets sneller van wordt als dat de bedoeling was.

"Vrougah" werden de fat32 schijven sneller maar met de huidige groottes doet het verder niets.
 
En als je toevallig een SSD schijf hebt zou ik sowieso niet eens meer aan defragmenteren denken.

Het is zelfs slecht voor een solid state drive om teveel keer bestanden te verplaatsen, aangezien dit na enkele duizenden keren clusters te overschrijven de lees/schrijfsnelheid zou kunnen beïnvloeden.

Er is gelukkig voorlopig nog wel geen aantoonbare benchmark die dit idee ondersteunt in de mate van dat je pc 'sneller zou verslijten' moest je je SSD toch defragmenteren, het is gewoon af te raden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan