Dell Laptp loopt vaak vast, en start uitzich zelf opnieuw op met blauw scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Mijn Dell laptop doet het niet meer goed. Hij loopt ontzettend vaak vast. Zelfs al bij een programma openen/opstarten. Ook lijkt ie te crashen, dan gaat mijn laptop zicht zelf afsluiten en een blauw venster laten zien. hierna start ie weer op en krijg ik zon zwart scherm met keuzes en dan kies ik normaal opstarten ofso iets. Wat moet ik doen om dit te verhelpen? Het is erg vervelnd dat de laptop zich continu vastloopt.

Groetjes, en alvast bedankt
 
Blue screens duiden 9/10 op hardware problemen. Simpel verhelpen is hier meestal niet aan de orde. Je kan best eens een kijkje gaan nemen in je windows logs.
Deze zijn te vinden onder Administrative Tools - Event viewer (log boek).
 
Vaak is dit een koelingsprobleem. Dit kan gebeuren als er veel stof tussen de koellichamen en fan's zit.
Je kunt proberen met een spuitbus perslucht tussen de ventilatiesleuven te blazen, als dit niet helpt, zal hij gedemonteerd moeten worden.
Een andere mogelijkheid is dat het geheugen defect is.

Daardoor is het zoals DDragon zegt "Een hardware probleem"
 
Vaak is dit een koelingsprobleem. Dit kan gebeuren als er veel stof tussen de koellichamen en fan's zit.
Je kunt proberen met een spuitbus perslucht tussen de ventilatiesleuven te blazen, als dit niet helpt, zal hij gedemonteerd moeten worden.
Een andere mogelijkheid is dat het geheugen defect is.

Daardoor is het zoals DDragon zegt "Een hardware probleem"

als niet direkt wilt gaan poetsen vanbinnen kan je de laptop ook een tijdje op latjes zetten zodat de koelingsgaten onderaan beter vrij zijn en hij alsnog iets beter van zijn warmte af geraakt. is het dan opgelost, doe je hem best toch eens open om stof te verwijderen. op deze manier sluit je in ieder geval al uit dat het aan iets anders ligt zonder aan je pc te prutsen :p
 
Soms zie ik indd dat me laptop overhit raakt. met zon meter aan de zijkant. maar dit is niet de reden dat hij zich zelf afsluit. wat bedoelen jullie met hardware fout? ik heb niets kapot gemaakt van binnen, Hoe moet ik dit repareren? mijn laptop is trouwens net een jaar oud. groetjes en bedankt voor jullie reacties
 
Soms zie ik indd dat me laptop overhit raakt. met zon meter aan de zijkant. maar dit is niet de reden dat hij zich zelf afsluit. wat bedoelen jullie met hardware fout?

Hoe weet je dit zeker ? Als er een onderdeel (bijvoorbeeld de processor ) oververhit raakt, kan je een BSOD of ook wel een blauw scherm krijgen. Dit is dus een hardwarefout.
 
Soms zie ik indd dat me laptop overhit raakt. met zon meter aan de zijkant. maar dit is niet de reden dat hij zich zelf afsluit. wat bedoelen jullie met hardware fout? ik heb niets kapot gemaakt van binnen, Hoe moet ik dit repareren? mijn laptop is trouwens net een jaar oud. groetjes en bedankt voor jullie reacties

Net een jaar oud? Niet zelf aan prutsen, naar de winkel er mee.

De reacties hier boven kloppen allemaal wel maar als ze zien dat je zelf er aan geprust hebt kan je fluiten naar de garantie.

Joke
 
Net een jaar oud? Niet zelf aan prutsen, naar de winkel er mee.

De reacties hier boven kloppen allemaal wel maar als ze zien dat je zelf er aan geprust hebt kan je fluiten naar de garantie.

Joke

Je kan toch aan z´n meter in de balk aan de rrechterzijde zien of je laptop overhit? (dat bedoelde ik) Ik kan met me laptop niet naar de winkel, et is een dell.. ook heb ik er geen garatie op. Wat moet ik nu het beste doen?
Ik krijg trouwens ook een melding over mijn batterij. Dat hij het nog wel oke doet maar aan ze eind is gekomen. kan het ook hier aan liggen misschien dat vastlopen?

Kunnen jullie misschien zeggen wat ik het beste kan doen?
Of ook misschien dat ie minder vaak vast loopt, en sneller word? (die standaard opschoon programmas helpen niet. Heb ook me laptop laatst geformateerd, dus helemaal schoon)

groetjes
 
Het is niet te voorkomen dat een computer stof aantrekt, zelfs niet als u het apparaat in een goed opgeruimde en geventileerde ruimte zet. Vervelend want stof mag dan klein zijn, het kan funeste gevolgen hebben voor uw pc.

Zo kan de ventilator die de pc koel moet houden, vastlopen door opgehoopt stof, waardoor de temperatuur stijgt en componenten doorbranden. U hoeft niet bang te zijn dat dit direct na een week gebeurt, maar eens in het half jaar even de pc openschroeven en schoonmaken is geen overbodige luxe.

Het grove werk doet u met de stofzuiger (oppassen dat u niet te dicht bij gevoelige onderdelen komt en vermijd direct contact) en de fijnere onderdelen spuit u schoon met behulp van een busje perslucht.

Druk tijdens het schoonmaken meteen even wat onderdelen aan, zoals videokaarten en geluidskaarten. Deze kunnen zich soms loswerken (door temperatuurverschillen), wat op den duur ook problemen kan geven.
 
Maar dan moet ik dus op de achterkant van me laptop ,het gedeelte eruit geschroeven? en met een fohn (koud) blaazen. ik vind dit heel eng, omdat je bij een computer gewoon de zijkant er af haald en gewoord blaast.
 
Het kan ook geen kwaad om op de site van Dell in de rubriek " Drivers and Downloads " je servicetag in te geven en dan het " Dell Support Center " programma te downloaden en te installeren ,daarna kan Dell je pc controleren en zeggen wat er fout gaat , en hoe het te herstellen .
 
Je zei Heb ook me laptop laatst geformateerd, dus helemaal schoon)

groetjes
bedoel je hiermee : dat je deze opnieuw heb geinstalleerd indien zo zou het vast lopen waarschijnlijk te maken kunnen hebben met een driver : daarom mijn vraag kijk eens bij apparaatbeheer of er niets raars staat vermeld (hier bedoel ik dan een geel uitroep teken )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan