Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil m'n tablet (Dell venue pro 8) koppelen aan m'n pc via usb.
Op beide toestellen is windows 10 aanwezig.
Wanneer ik deze twee met elkaar koppel,gebeurd er echter niks.
De tablet word niet zichtbaar als bv.een nieuw station in verkenner.
Moet er speciale software geplaatst worden,of gaat dit simpelweg niet doordat er op beide windows geinstalleerd is?
 
beiden met Windows 10 vermeld je ...
**eerder wel kun je ook eens het tablet uit zetten en aansluiten aan de pc via de usb ...
vervolgens zet je het tablet aan en het kan zijn dat deze nu wel te zien is via de verkenner .

anderzijds kun je op de pc een thuisgroep aanmaken noteer het wachtwoord dat je te zien krijgt ...
nadat je een thuisgroep heb aangemaakt neem jij je tablet bij de hand en klik je ook hier dan op thuisgroep ...
er word je vervolgens gevraagd om deze te koppelen aan het bestaande thuisgroep en hier dien je dan het wachtwoord in te geven dat je eerder verkregen heb ...
 
Het wil me maar niet lukken.
Ik heb nu op beide toestellen een thuisgroep met elk een wachtwoord,maar nog steeds kunnen ze elkaar niet vinden.
Een vraag om te koppelen is er ook nog niet tevoorschijn gekomen.
 
je dient dan ook niet op beiden een thuisgroep aan te maken ...
enkel op de pc doe je dit ...de tablet koppel je dan aan het bestaande thuisgroep van de pc !
je dient dan het wachtwoord van deze thuisgroep in te geven op je tablet !
 
Ik denk dat daar het probleem wel zal zitten.
Ik heb momenteel geen draadloos internet,enkel via kabel.
Morgen ga ik om een draadloze wifi router,maar ook m'n pc zal draadloos moeten gemaakt worden.
Voor deze had ik een adapter die ik via een usb kan inpluggen in gedachten.DWA-131 Wireless N USB Nano Adapter (802.11n) - Netwerkkaarten - Netwerk

Waarom moet je PC ook draadloos gemaakt worden? Zolang je WiFi en je bedraad netwerk in hetzelfde segment zitten is er geen probleem.
 
Mijn Telenet modem is nog zonder ingebouwde draadloze router.
Het heeft geen zin om deze te vervangen door een draadloze,omdat de afstand naar m'n pc te groot is.
Daarom was het m'n bedoeling om op de plaats waar de pc staat een draadloze router te plaatsen,zodat er een netwerk kan gemaakt
worden met de tablet.
De tablet heb ik vorige week overgenomen van een piloot die op Canada vliegt.
Hij heeft alle persoonlijke gegevens gewist van de tablet.
De tablet moet nu een aantal up-dates doen via het internet.
Ook wil ik een aantal zaken van m'n pc naar de tablet overbrengen.
M'n pc heeft volgens mijn weten geen wifi,dus gaat hij toch geen verbinding kunnen maken met de tablet die wel wifi ontvangt.(denk ik toch)
Het is ook niet mijn bedoeling om volledig over te schakelen naar draadloos,enkel voor wanneer ik de tablet wil koppelen met de pc.
 
Nogmaals, het is niet nodig om je vaste PC te voorzien van een draadloze adapter. Daarom noemt het ook een NETWERK. Om alle apparaten via dit netwerk met elkaar te laten praten. Koop je een draadloze router, sluit daar bedraad je PC op aan, en draadloos je tablet. Zelfde netwerk... Dus niet de PC aan je telenet modem/switch en je tablet een je draadloze router. Dan heb je 2 netwerken.
 
Na het plaatsen en installeren van een draadloze router,is het me nu gelukt om de tablet met de pc te doen communiceren.
Het was wel zoeken,maar de aanhouder wint.
Bedankt voor jullie info en hulp. (y)
 
Mijn Telenet modem is nog zonder ingebouwde draadloze router.
Het heeft geen zin om deze te vervangen door een draadloze,omdat de afstand naar m'n pc te groot is.
Daarom was het m'n bedoeling om op de plaats waar de pc staat een draadloze router te plaatsen,zodat er een netwerk kan gemaakt
worden met de tablet.
De tablet heb ik vorige week overgenomen van een piloot die op Canada vliegt.
Hij heeft alle persoonlijke gegevens gewist van de tablet.
De tablet moet nu een aantal up-dates doen via het internet.
Ook wil ik een aantal zaken van m'n pc naar de tablet overbrengen.
M'n pc heeft volgens mijn weten geen wifi,dus gaat hij toch geen verbinding kunnen maken met de tablet die wel wifi ontvangt.(denk ik toch)
Het is ook niet mijn bedoeling om volledig over te schakelen naar draadloos,enkel voor wanneer ik de tablet wil koppelen met de pc.

Wat noem jij te grote afstand ? Die nieuwe telenet draadloze modems met ingebouwde router hebben een zeer sterk signaal.
Een groot voordeel van die draadloze moden zou geweest zijn nu je ook een tablet hebt , gebruik kon maken van Wi-free , op voorwaarde dat jij dan ook je homespot activeert voor anderen. Ik vind dat best handig zo een tablet , het is makkelijk mee te nemen, veel gemakkelijker dan een laptop . Ergens wat lang moeten wachten en om de tijd te verdrijven kun je de tablet dan meenemen .
https://www2.telenet.be/nl/ontdek/wi-free/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan