Dinsdag 30 april a.s. krijgt Nederland een nieuwe koning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Onze huidige koningin Bea houdt ermee op en zoon Willem neemt het roer over.

Nederland bezit op 30 april dus over koning Willem Alexander en koningin Maxima.

Hierbij wat leuke filmpjes die de aandacht vragen.


 
alleé proficiat, ziet er een iemand uit die klaar is. wij wachten geduldig op de onze, euh met veel geduld hé!
 
Ik vind dat een zeer tof koppel . Spontaan, open . Wat anders dan hier dat Belgisch stijf gedoe.
Zou Pluis dat weten, vanwaar Nederland het land van Oranje genoemd word?
 
Komt van Willem van Oranje volgens mij die een paar eeuwen terug enkele kilometers van mijn woonplaats is vermoord. Willem van Oranje - Wikipedia

Dat klopt, maar vanwaar dan de benaming van Oranje? Ik weet het ook nog maar een paar weken hoor hoe Willem aan de naam van oranje geraakt is ,en waarom Nederland het land van oranje genoemd word.
Toevallig door een uitzending op TV i.v.m. jullie nieuw koningspaar. Het heeft iets te maken met wortelen.
 
Met wortelen zeg je ?

Geen idee, maar je krijgt daar wel goede ogen van. ( Heb jij wel eens een konijn met een bril gezien ? )
Maar zou ook iets met goudvissen te maken kunnen hebben of mandarijnen.

Nee hoor, ik ben geen historicus. Ik heb echt geen idee waar dat oranje gedoe van af stamt.
 
Dat is nu typerend voor een Nederlander. Stel die vraag niet aan een belg over onze toekomstige koning. Die ziet het meestal niet zitten.

Heel typerend ja.

Ik sta achter onze Koning en verder zeg ik er niets meer over en sluit deze discussie.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan