Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Windows 10 is probleemloos geinstalleerd. Maar heb ondertussen een systeemherstel gedaan (ook binnen Win10) naar 2 dagen geleden. Zag dat het herstel niet goed verlopen was.
Nu zijn er app's die niet meer werken. V.b : ik zie de store staan, maar als ik er op klik, geen reactie. App staat ook in het grijs. Zelfde met Spider Solitaire.
Hoe krijg ik alles terug normaal?
 
Heb je nog een ander herstelpunt staan dan wat je hebt gebruikt? Ik zou zeggen indien ja, gebruik eens een ander herstelpunt en misschien is dit een beter punt. Want ik heb het ook al eens meegemaakt in XP dat er eentje niet goed gelukt was en dat er een ander van een paar dagen ervoor wel goed werkte.
 
Heb je nog een ander herstelpunt staan dan wat je hebt gebruikt? Ik zou zeggen indien ja, gebruik eens een ander herstelpunt en misschien is dit een beter punt. Want ik heb het ook al eens meegemaakt in XP dat er eentje niet goed gelukt was en dat er een ander van een paar dagen ervoor wel goed werkte.

Heb sinds Windows 10 weinig herstelpunten.
Ik heb wel een verse clone van mijn C drive. Maar vrees een beetje dat als ik die terugzet, ik mijn boot ook zal moeten heringeven. Met de cd die ik heb gaat de windows versie maar tot Win7. Of zou het helpen met een nieuwe opstartcd te maken met Windows 10?
 
Bij zoeken type wsreset en klik op opdracht uitvoeren.

wsreset.jpg
 
Oei, het lijkt erop dat er iets verdwenen is dan. Ik zou als het eventueel mogelijk is naar een eerdere datum herstellen als ik u was. maar er moet dan wel een eerdere datum beschikbaar zijn natuurlijk.
 
probeer eens het volgende ..Start > Instellingen > systeem > Standaard apps " opnieuw instellen "
als dit het niet kan verhelpen dan dien je eens de troubleshooter for Windows 10 apps te gebruiken ...

**de hulp lijn voor de Windows 10 apps vind je hier .. Apps en Store - Windows Help

Niets helpt blijkbaar. Gaan dit weekend nog weg. Dus ik wacht nog tot maandag en indien niets gevonden, grove middelen gebruiken. Herinstal doen of de clone van de 15e terugzetten. Maar er is sindsdien reeds aan gesleuteld aan de instellingen. Dus zal alles overnieuw moeten doen.
 
ga naar instellingen > bijwerken en beveiliging > update >geavanceerd >geschiedenis van updates weergeven ....
en kies hier dan installatie van laatste versie ongedaan maken ...daarna herstart je je systeem en laat je deze opnieuw zoeken naar updates .
 
Helaas, niets werkte. Heb dus de clone terug geinstalleerd en alles werkt opnieuw zoals het hoort.
Telkens ik een punt zocht voor systeemherstel, telkens kwamen er app's in het grijs te staan en waren niet meer toegankelijk.
Systeemherstel gaf aan niets verandert te hebben, maar toch kreeg ik daardoor fouten.
Maar met mijn clone terug te zetten is alles terug in orde gemaakt.
Bedankt om mee te zoeken naar een oplossing.
 
Jammer dat het toch nog zo is moeten lopen.

Vind ik niet. Alleen jammer dat er geen oplossing is gevonden. Ik had een copy van mijn schijf dus niet echt een probleem.
Maar iemand anders heeft dat misschien niet en kan bijgevolg niet geholpen worden. Dat is dan wel jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan