Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds een docsis 3 "draadloze modem/router " bij geplaatst werd heb ik wel draadloos internet en ook 1 draadaansluiting.
Deze laatste sloot ik vroeger aan op een sitecom WL 176v001.
Als ik dat nu doe kan ik via deze router geen aansluiting krijgen.
Ik las ergens dat dit komt door de docsis en dat dit nog verdere gevolgen had (server?).
Op mijn router kon ik 4 pc's via draad aansluiten(met usb toegang tot backupdisk).
Klopt mijn informatie of moet ik verder zoeken naar het probleem.
 
Waarschijnlijk overlapt de DHCP range van je sitecom router deze met je Telenet router.
Stel je Sitecom router in op een andere DHCP range. Stel deze bijvoorbeeld in op 192.168.20.1 - 192.168.20.254. (Class C)
Ook je Wireless channel eens nakijken op je Sitecom. Indien deze op 6 staat zet je hem mss beter op 11.
 
Toch al even reageren. De suggestie het adres te wijzigen leek me een goede oplossing, echter bij de adreskeuze zat ik buiten het bereik van de router. Ga binnenkort adresbereik zoeken en aanpassen. Dank je DDragon80 voor deze zeer bruikbare tip. De modem van telenet heeft inderdaad meerdere draadaansluitingen, doch ivm kabeltype met zijn toegestane lengte staat die helemaal aan de andere kant van het huis dan waar mijn bureel is. Router achter een router. De eerste had ik al, de tweede werd mij verplicht door telenet. Ik heb het nu te druk maar als ik tijd vind voor de aanpassing laat ik zeker bericht over het resultaat. Dank voor de snelle reacties
 
Wat misschien nog beter is, is volgende:
Zet je sitecom router in Bridge/Access Point modus. Op die manier gebruik je enkel de DHCP van de Telenet modem/router en zit je niet met die dubbele NAT. Enigste beperking is het aantal toegelaten clients dan. (4?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan