Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ,

Ik wil mijn OS downgraden van win 8.1 naar win 7.
mijn laptop is een medion akoya,

Ben naar de BIOS om de boot sequentie te wijzigen ,heb ik met UEFI security boot te maken
verder kwam ik niet .

Graag iemand die mij kan supporten

bvd
sahulida
 
ik raad je dit dan ook af ...
waarom dit vraag jij je nu waarschijnlijk ook af ...
wel dit omdat Microsoft ook heeft besloten om de Windows 7 stop te zetten ...en zich enkel te concentreren op de Windows10
*daarom word dan ook van het moment de Windows 10 uitkomt aan iedere Windows 7 - 8 -8.1 gebruiker de kans geboden gedurende het eerste jaar om gratis te upgraden naar de Windows10
al diegene die deze gratis upgrade niet nemen dienen het jaar daarop daar dan ook voor te betalen !

je doet er dus géén goed aan om nu de Windows 8 te downgraden naar de Windows 7
je kan beter Classicshell4.1.0 startmenu gebruiken wil je de Windows7 omgeving
 
ik raad je dit dan ook af ...
waarom dit vraag jij je nu waarschijnlijk ook af ...
wel dit omdat Microsoft ook heeft besloten om de Windows 7 stop te zetten ...en zich enkel te concentreren op de Windows10
*daarom word dan ook van het moment de Windows 10 uitkomt aan iedere Windows 7 - 8 -8.1 gebruiker de kans geboden gedurende het eerste jaar om gratis te upgraden naar de Windows10
al diegene die deze gratis upgrade niet nemen dienen het jaar daarop daar dan ook voor te betalen !

je doet er dus géén goed aan om nu de Windows 8 te downgraden naar de Windows 7
je kan beter Classicshell4.1.0 startmenu gebruiken wil je de Windows7 omgeving

Bedankt voor je quick respons,
ik heb software die niet met win 8.1 over weg kan,maar wel draait op windwows 7,

Maar het probleem bij mij is, ik kan geen dual boot uitvoeren,voornamelijk door UEFI in de bios

bvd
sahulida
 
de software die volgens u niet te gebruiken valt op de Win8.1 dien je dan ook te installeren met een rechtsklik op de setup.exe en uit te voeren als de administrator !
vervolgens dien je daarna de snelkoppeling met rechts aan te klikken en de compatibiliteitsmodus in te stellen op Win7 sp1.
*zelf heb ik nog niet veel software tegen gekomen wat dan wel te gebruiken viel op de Win7 maar niet op de Win8.1 uitgezonderd van de Acronis true image 11 !
 
Downgraden van een Windows product gaat niet met de standaard uitvoeringen. Ik dacht dat dit enkel met zakelijke producten mogelijk was (pro versies ed).
Dus dan moet je altijd nog een Windows 7 licentie extra kopen. Wat support op Windows 7 betreft zou ik me niet onmiddellijk zorgen maken. Deze loopt nog zeker tot 2020.
Een applicatie die op Windows 7 draait, zou normaal ook moeten werken op Windows 8.

Al bij al zou ik een downgrade ook niet onmiddellijk aanraden, tenzij als laatste redmiddel.
 
Ik wil mijn OS downgraden van win 8.1 naar win 7.
mijn laptop is een medion akoya,

Ik zou het anders citeren . Ik wil mijn Windows 8.1 vervangen door Windows 7. Downgraden is je windows terugzetten naar een vorige geïnstalleerde versie .
Ik Upgrade mijn Windows 7 naar Windows 8.1 en ben niet tevreden van windows 8.1 , dus ik voer dan een terug een downgrade uit naar windows 7
Daarbij ook gelet hoe men de upgrade uitgevoerd heeft . Volledig nieuwe schone installatie kan men men niet meer downgraden , er moet een Upgrade uigevoerd worden met behoud van bestanden en instellingen om terug te kunnen downgraden. Waarom wacht je niet af tot Windows 10 in het najaar verschijnt. Volgens Microsoft zul je zonder kosten je windows 8.1 kunnen upgraden naar Windows 10 .
 
Downgraden moet je meer bekijken in termen van licentie. Je kan altijd een ouder OS installeren indien gesupporteerd door de vendor. Gewoon herinstalleren en drivers erop... Kwestie dat je de aanwezige licentie kan gebruiken om dat "ourdere" OS te activeren. Hiervoor kan je bij MS een licentie downgraden. Maar dit gaat niet met home en standaard licenties. Enkel Professional of hoger.
 
de software die volgens u niet te gebruiken valt op de Win8.1 dien je dan ook te installeren met een rechtsklik op de setup.exe en uit te voeren als de administrator !
vervolgens dien je daarna de snelkoppeling met rechts aan te klikken en de compatibiliteitsmodus in te stellen op Win7 sp1.
*zelf heb ik nog niet veel software tegen gekomen wat dan wel te gebruiken viel op de Win7 maar niet op de Win8.1 uitgezonderd van de Acronis true image 11 !

Sorry voor de late respons ,alles draait weer zoals het hoort met windows 8.1,
dank voor alle support

mvg
sahulida
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan