Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueMotion

inactief
In dit topic werd er van gedachten gewisseld over het downloaden van een Windows besturingssysteem.

Dit liep lekker tot de berichten werden verwijderd:

ik heb een paar berichten hier in dit topic verwijderdt omdat deze niets met het topic te maken hadden.

Een beetje bizar want er was degelijk een rechtstreeks verband, zie Google cachegeheugen.

Er werd gesteld dat je probleemloos je Windows besturingssysteem gratis kan downloaden, bijkomend er werd tevens gesteld dat het gebruik van deze gedownloade Windows legaal is indien je deze met een legale key activeert.

Graag dus een link naar een dergelijke downloadlocatie ?
 
de berichten die daar verwijderdt werden door onder getekende hadden niets toe te voegen in het oplossen van het probleem aangebracht door de topic starter ..

wil jij de site's achter halen waar je zulke bestuuringssystemen probleemloos kunt downloaden ...
HIER is er ééntje ....meer zulke site's zijn er te vinden

vraagje : is het de bedoeling deze site's op te doeken !!!
 
Download Windows 7 ISO - Official Direct Download Links
Dell Community

@qtex
Ik denk dat je nog steeds ergens de mist ingaat betreffende de legaliteit van zulk medium. Wat deze sites doen is volledig legaal. Tegenwoordig moet je meer en meer een installatie medium downloaden in de vorm van een ISO. Microsoft bied als partner deze weg al jaren aan. Neem nu msdn of microsoft partner program, allemaal te verkrijgen via het downloaden van ISO bestanden (welliswaar via de Microsoft site...).
 
Nee, het is niet de bedoeling deze site op te doeken: ik begrijp die opmerking trouwens niet meteen ?

In dat topic werden maar liefst 7 tips gepost, dus ik veronderstel dan ook dat we er mogen van uit gaan dat er daar nog berichten gaan staan die niet ter zake doen en dat die ten gepaste tijde ook gaan verwijderd worden ? Fijn zo !

Blijft dus de vraag waar ik een legale download voor een Nederlandstalig Windows-besturingssysteem kan vinden ?

Gisteren werd er gesuggereerd dat dit zou kunnen via torrents ?
 
waarom ik de vraag stel " of het de bedoeling is om de site op te doeken !!!"
effe een verklaring ...toen ik een tijdje geleden op een andere forum behulpzaam was werd er me ook gevraagt of ik zulke site"s kende die windows7 iso's beschikbaar stelde ....de betreffende site werd 3dagen later opgedoekt nadat ik deze vernoemde !!!!!

men mag vermelden dat deze te downloaden zijn via een torrent ..echter mag men géén rechtstreekse link plaatsen naar deze torrent site .

in de volgende link kun je de win7 pro NL verkrijgen
 
Het werd hier door iemand van jullie beweerd, zie (indien jullie dat kunnen ?) de verwijderde berichten. Vandaar dat ik de vraag ook hier stel.

Brein is voor Nederland dacht ik en ik ben een Belg die een Belgische site raadpleegt.
 
Volgens mij is het legaal om een ISO van Windows te downloaden. Ze zijn enkel moeillijker te vinden omdat Microsoft er niet mee tekoop wilt lopen... Als dit echt illegaal zou zijn, dan zou vb Softpedia al uit de lucht gehaald zijn...

Je bied enkel een installatie medium aan, niet de licentie.
 
de berichten zijn fisiek verwijderdt , deze kunnen niet terug gehaald worden ..
de betreffende persoon die naar een torrent verwees was een lid van pctuts zoals jij , deze was dus géén van de staf leden .
 
Hoe zit het nu eindelijk in België? Kunnen wij Belgen eindelijk bestraft worden voor het “illegaal” downloaden? Na wat rondspeuren op de website van de Federale Overheid blijkt dit vraagstuk (gelukkig) nog lang niet opgelost te zijn. Wat zeker in strijd is met de wet is het zogenaamde “uploaden”, waarbij je je eigen bestanden ter beschikking stelt van anderen via het internet. Ik hoor de meesten al luidop denken “dat doe ik nooit”. Het probleem is dat je het soms wel doet zonder het te weten. Indien je bijvoorbeeld bestanden download via een zogenaamde torrent applicatie (via een Peer-to-Peer netwerk), dan wordt elke gedownloade bit automatisch opnieuw geupload naar het netwerk, zodat anderen het op hun beurt kunnen downloaden. Dat is nu eenmaal de kracht achter de snelheid van het torrent-systeem. Het betekent wel dat je onbewust het pad van de illegaliteit aan het bewandelen bent lees meer Is downloaden verboden in Belgi?? | Pc en Internet: Diversen
 
Intressante gedachtengang, ikzelf ken er te weinig van maar hoever is het eigenlijk wettelijk als je een besturing waarvan je een licentie hebt (betaald)download.... Vraag ik me al een tijdje af... Nogmaals bedankt dus BlueMotion om dit even ter sprake te brengen (2de dag op rij dus)
 
Ben even aan het rondsnuffelen geweest op het net rond dit onderwerp. Er zijn echter maar enkele echt officiëel erkende wegen;
Contacteer de vendor van je product (vb HP) of
Bestel rechtstreeks bij Microsoft via deze deze weg.

Op die manier is Microsoft zeker dat er geen piraten versies verspreid worden door 3den EN verdienen ze er ook nog een centje aan!
Er is niet echt informatie terug te vinden of het al dan niet legaal is om bijvoorbeeld een installatie media aan te bieden via een alternatieve weg zoals een website of P2P, ... Maar aangezien er (betrouwbare en eerbare) websites zijn die zulke (officiële) ISOs aanbieden ga ik ervan uit dat Microsoft in zulke gevallen er geen probleem van maakt.

Hier nog een leuke link.
 
Downloaden , uploaden , legaal , illegaal.
Het is een moeilijke materie.
Ook Google geeft hier in de meeste gevallen geen oplossing.

Ooit heb ik me een windows versie door notabene Microsoft zelf naar mij toe op laten sturen tegen betaling van wat onkosten. Dit werd telefonisch zonder problemen geregeld.
Ik had een originele legitieme besturing op cd die beschadigd geraakt was, deze was gekocht in de winkel.
Als ik dit heel helder beoordeel, had ik een cd kunnen gebruiken van iemand anders en mijn licentie kunnen gebruiken.
Ook als ik zo'n versie ergens van internet geplukt had en mijn licentie had gebruikt had ik in mijn ogen een legitieme besturing gehad. Ik had voor deze licentie betaald en dan is dit volgens mij "mijn" eigendom.

Ik ben geen jurist, maar logisch gezien zie ik hier geen problemen.

Wij hebben als lid een Microsoftmedewerker. Het lijkt mij dat hij de aangewezen persoon is om hierop duidelijk antwoord te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan