Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Ubuntu 9.10 geïnstalleerd in dualboot met windows 7. Mijn kabelverbinding voor internet werkt, maar hoe stel je draadloos internet van telenet in? Ik ben niet vertrouwd met linux, dus graag wat hulp. Alvast bedankt...


Oplossing:Ik heb via Ndiswrapper de windows driver geïnstalleerd en nu werkt de draadloze internetverbinding wel. Toch bedankt voor reply.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal in Ubuntu ga je naar synaptic pakketbeheer en daar tik je dan wireless in en vervolgens op zoeken drukken vervolgens komen de nodige programma's op je scherm , aanklikken en toepassen klikken . je moet wel root zijn op dit moment .​
 
Laatst bewerkt:
Welke programma's moet ik dan specifiek binnenhalen? Hoe precies draadloos internet installeren en zo?
Hier zijn de gegevens over mijn netwerkkaart.

id:
network:1
description: Ethernet controller
product: [AirConn] INPROCOMM IPN 2220 Wireless LAN Adapter (rev 01)
vendor: Linksys, A Division of Cisco Systems
physical id:
2
bus info:
pci@0000:0a:02.0
version: 00
width: 32 bits
clock: 33MHz
capabilities: pm bus_master cap_list
configuration:
latency = 32
maxlatency = 32
mingnt = 32
resources:
ioport : 5000(size=32)
memory : c8215000-c821501f
memory : c8214800-c8214fff
 
Je kan eerst eens via de bovenbalk gaan naar --> " Systeem " --> " Voorkeuren " --> " Netwerkverbindingen " --> " Draadloos " en daar kijken of je netwerk erbij staat .
Indien niet kan je via " Toepassingen " --> " Ubuntusoftware " --> " Internet " --> " Wifi Radar " als ook " Network Manager " downloaden en installeren .
Je moet wel aangesloten zijn op het internet desnoods met een kabel .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan