Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Gisteren krijg ik voor mn verjaardag een Lenovo ideapad s10 cadeau.
Nu hebben we een probleem om op het internet te geraken. We hebben dus draadloos internet, met onze laptop ( acer ) hebben we geen probleem, maar met de lenovo wil het niet echt lukken.
Soms moeten we tot een uur proberen om op het net te geraken. Nochtans de signaalsterkte is optimaal.
Toen ik gisteren raad vroeg aan een vriend, vertelde die mij dat mn firewall waarschijnlijk het probleem was, maar zelfs als ik die uitschakel, wil het maar niet lukken.

Als ik de lenovo quick start probeer, raak ik makkelijk op het net, maar dan staat mn toetsenbord in qwerty. Welke configuratie ik ook probeer ( taal ned of Eng ) toetsenbord ( czech/english UK/english US/German/Italian/US international/... ) . Steeds blijft mn toetsenbord in qwerty.Nedrelands ( belgie ) behoort niet tot de mogelijkheden.

Weet iemand raad om 1 van bovenstaande of beide probs aan te pakken?

Gelieve, in pc lekentaal uit te leggen, want ik ben verre van een pc expert .

Alvast bedankt
 
Hoi,

Mss heb ik het niet goed uitgelegd. Bij het opstarten van de notebook, kan je A : ofwel de Lenovo Quick start kiezen. Oftewel Windows XP opstarten.
Gebruik ik het Lenovo opstart programma, raak ik op internet. Maar toetsenbord in belgisch punt zetten is niet mogelijk.
Kheb wel al een azerty instelling gevonden, maar niet alle tekens staan op de juiste plaats.

Maar... Het liefst zou ik via windowsXp opstarten, en daar mn draadloze internetverbinding tot start brengen. Op die manier kan ik bvb backingtracks voor gitaar rechtstreeks op de pc opslaan, via het Lenovo programma kan dat niet.
Helaas , raak ik moelijk op het net. Ge moet echt engelengeduld hebben. Een uurke proberen bvb.
Kan ik iets aan mn instellingen veranderen, zodat ik sneller/beter op het net geraak?
Op onze acer werkt wel alles perfect. Maar het is de bedoeling dat ik de Lenovo notebook , meeneem naar de hobby-kamer waar ik gitaar speel. Zo kan ik makkelijk tabs/backingtracks/... opzoeken/opslaan.
 
Lenovo Quick start

Lenovo Quick start is een Linux besturingssysteem. Het is me niet bekend, kan me dan ook niet echt inbeelden hoe het opstartscherm eruitziet. Daarom een paar vraagjes.
Zijn bij dit besturingssysteem de juiste locatie instellingen geconfigureerd als je laptop opstart met dit besturingssysteem. Europe - Brussels
Toetsenbordinstellingen, staan die in het Belgisch.

Zie je in dit besturingssysteem de Functietietsen (F - Toetsen bovenaan?), onderaan in het scherm?
In Windows XP raak je niet op het net, Is de draadloze verbinding juist geconfigureerd in Win Xp?
Kun je ook wat meer gegevens verschaffen van de draadloze router
 
Het betreft een draadloze modem van telenet.
Welke configuratie dien ik daarvoor te gebruiken
En nog belangrijker hoe geraak ik daar?

Alvast bedankt, ik hoop dat het probke binnenkort van de baan is !!
 
Laatst bewerkt:
Welke gegevens heb je nodig om je computer een verbinding te laten maken met de Telenet WiFi-installatie?



WiFi-installatie met modem + AP
• AP Pasword: Master Login ID (bv. t123456)
• AP name: wifi+house number
• SSID: wifi+house number
• Channelnumber: 6 (tijdens de installatie kan een ander kanaal gekozen worden bij problemen met de WiFi-verbinding)
• WEP encryption 64-bit: 5 laatste karakters van het AP serialnumber



WiFi-installatie met wireless modem
• Je vindt de belangrijkste gegevens op de sticker op de modem, o.a.
◦ SSID
◦ WPA-PSK
◦ …
Tip: je kunt deze gegevens ook bekijken en aanpassen in Mijn Telenet.
 
Laatst bewerkt:
iedereen wil persé draadloos werken, de instellingen zijn te moeilijk voor een leek en zelfs voor een ervaren gebruiker lukt het de eerste maal niet.Schaf je een set "netplugs" aan,Sweex,Devolo, ... aan. Je hebt VEILIG internet over de gehele woonst. Draadloos is leuk om te kraken, het begint met jou MAC-adres te copiëren op mijn pc-ke ..., een linux progje, wat verzonden pakketjes opvangen,waarin je versleuteling zit ...
 
En nog steeds voorstander van WIFI, Oostende,Stene,Opec,Zandvoorde, ... ken ik gelijk mijn broekzak, zal ik wat helpen downloaden? op jou kosten.
Klink een beetje Cru, maar gratis krijg je niet overal!
 
Heb hier een vriend ( IT'er ) over de vloer gehad. Hij beweert dat het probleem bij de modem ligt.
Alle instellingen lijken ok. Hij zou kijken voor een nieuw "bakske".
Ik laat jullie nog weten, ofdat dat dan ook effectief heeft geholpen.
Anders laat ik het voor wat het is, en start ik steeds op via de lenovo quick start. Het zal me wat meer tijd vragen om alles te transfereren, maar dan kan ik tenminste wel surfen é
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan