Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een 5 tal keer tevergeefs geprobeerd om een Medion Akoya laptop ut te graden van Windows 7 naar Window 10 , telkens zelfde fout melding na herstarten tijdens de installatie ( fout i.v.m. boot )...
opzoekwerk hier op het forum leerde mij dat ik een speciaal systeem moest volgen tijdens de upgrade : de batterij er uit halen en bij iedere herstart van zodra het logo verscheen de stroom er uit te trekken , 30 seconden wachten en dan herstarten....
en hoera , de upgrade is (was) gelukt.
nu heb ik volgende probleem : de laptop normaal afsluiten en daarna heropstarten werkt , een "warme" boot via het menu kiezen voor "heropstarten" zorgt ervoor dat de laptop telkens vastloopt : ik krijg het Windows logo met daaronder de befaamde bolletjes die in een cirkel ronddraaien en dan stopt dat ronddraaien en kan ik niets anders dan de laptop hardware matig via de knop af te leggen en dan heropstarten wat de laptop dan normaal doet.
wat me nu is opgevallen ( ik ga dan op onderzoek uit ) is dat als ik een "partitiemanager" opstart ik slechts de C partitie krijg te zien , daar waar ik als ik hetzelfde doe op mijn laptop ik 2 delen zie : een kleine partitie van 188 Mb en dan mijn C...
als ik het goed voorheb dan is die kleine partitie de bootsector ?
hoe komt het dat ik die dan niet zie op de Medion ? waarschijnlijk ligt daar de fout dat een warme boot niet lukt en een koude wel ???
en hoe los ik dit op ? als ik een compleet nieuwe installatie doe ( de harde schijf volledig wissen ) vanaf een usb stick ik een code moet ingeven van Windows 10 , en die heb ik niet , via een "upgrade" wordt niet gevraagd omdat Windows 7 een legale registratie heeft...
graag jullie deskundige hulp -m-
 
werkt niet.....heb alles volgens de regels gedaan , installatie via usb stick , de harde schijf volledig gewist , Windows 10 dus laten installeren op "een niet toegewezen partitie" , alles is vlot verlopen maar na een "warme restart" liep de laptop weer vast...
omdat ik de laptop morgen terug moet brengen heb ik hem dan maar teruggezet naar Windows 7 , werkt weer als weleer en "warme boot" geen probleem.
vind het wel jammer...
Bedankt voor het meedenken (y)
 
die zegt geen enkel probleem...za wel weer een eigenaardigheid van Windows zijn.....als Windows 7 adept moet jij nu in uw vuistje lachen zeker :p......
laptop draait nu perfect en ga er van af blijven.
 
Nee hoor, ik wil dat elke pc bij iedereen voor 100% werkt.

Helaas lees je de keren dat een upgrade wel goed verloopt nooit. Op forums zoals deze lees je alleen de gevallen dat het niet lukt. Helaas zijn dit er enorm veel. Ik bezoek veel internationale forums.
 
als je idd de forums en andere sites er op naleest dan blijkt dat er toch veel problemen zijn met het upgraden naar W10 op een Medion laptop...
er worden "foefel" oplossingen gegeven en bij sommige lukt het dan wel en voor deze keer niet bij mij.....niks aan te doen..
morgen gaat de laptop terug eigenaar ( schoonbroer) en die weet van niet beter dan met W7 te werken , dus voor hem blijft alles hetzelfde.
tot de volgende ;)
 
Mijn netbookje heb ik op Win 10 gekregen met Media Creation Tool. Dat ging appeltje, eitje. Alle andere methoden werkten bij mij voor geen meter.
heb hier werkelijk van alles geprobeerd , met MCT , zonder , upgrade , nieuwe install , HD eerst volledig wissen enz enz...en ken er toch iets van want werk al 40 jaar met "computers"
 
je heb hem terug gezet naar Windows 7 zeg je ...
bedoel je dan dat je de optie genomen heb die aanwezig is in de Windows 10 om terug te gaan naar het vorige besturingssysteem !
of bedoel je eerder dat je een fabrieksherstel heb toegepast of een image heb terug gezet ?
*indien het niets uitmaakt van de eigenaar dan beveel ik je eerst aan om dus een maagdelijke Windows 7 te verkrijgen of te wel ga je deze dus dienen te herinstalleren of te wel ga je de Windows 7 eerst dienen te herstellen ..
**of je past een sfc /scannow(administrator) toe op deze huidige Windows 7 om de aanwezige systeemfouten te herstellen .
pas als de Win7 100% clean is mag deze geupgrade worden ...
je vermeld dat je de upgrade via een opstartbare usb stick heb gedaan m.a.w. je heb een verse installatie gedaan van de Windows 10 ..dit kan pas als er eerst de Windows 10 aanwezig is verkregen uit een upgrade !
**je kan niet upgraden op een Windows 7 vanaf een dvd of usb stick ( althans je mag er niet van op starten ) je dient op de draaiende Windows 7 de dvd of de usb stick via de verkenner te openen ...de bestanden op de dvd of usb stick kopieer je dan naar een map op je bureaublad ( deze map geef je de naam Windows 10 installatie bestanden ) en na het kopieren van de bestanden naar deze map open je deze map en je klikt de setup.exe aan .
daarop gaat de upgrade van start ... je dient niets meer te doen maar er wel voor te zorgen dat de laptop een bedraade verbinding heeft ! ( gebruik geen draadloze verbinding voor het upgraden !)
 
laten installeren op "een niet toegewezen partitie" (y)

Installeren op een "niet toegewezen partitie"? Je moet toch altijd de partitie toewijzen.
De kleine partitie van 188MB is vermoedelijk de terug naar fabrieksinstellingen. Bij mijn weten zet Medion de herstelpartitie daar op.
Best is de normale Windows er op zetten met de herstelpartitie en dan met het MediaCreation Tool de Windows 10 laten de updates binnenhalen om vervolgens de installatie van Windows 10 te doen.
Ik ben ook van Zwevegem, wil je meer uitleg, dan kunnen we wel eens afspreken.
 
als je idd de forums en andere sites er op naleest dan blijkt dat er toch veel problemen zijn met het upgraden naar W10 op een Medion laptop...
Niet alleen bij Medion hoor. Ik zelf heb hier een ASUS netbookje met een resolutie van te laag is om met Windows 8.1 gebruik te kunnen maken van de apps. http://www.pctuts.be/f476/schermresolutie-te-laag-46177/?highlight=asus+x1010ch

Zoiets vind ik helemaal Bull-Shit.

Windows 10 heb ik nog niet geprobeerd.
 
bedankt "Qtex" voor het meedenken maar werkelijk alles wat je hierboven vermeld (en nog vèèl meer )heb ik geprobeerd.....
eerst de "image" teruggezet van Win7 die ik ALTIJD neem als ik upgrade enz en dan met MCT geprobeerd , dan zoals al aangegeven vanaf usb stick ( met legale Win10 , met een "gekraakte" Win10 -)5, tleksn dezelfde error melding na 1ste herstart ( op de forums kom je die fout heel veel tegen bij een Medion ) een "cleane" Win7 en dan volgens de regels gewerkt , NIETS helpt : de laptop afsluiten en dan heropstarten geeft geen problemen , een "warme boot" en hij loopt vast.
voor mij is bij deze de kous af , ik ga er geen werk meer insteken !
nog iedereen een goeie avond gewenst.
 
Ik heb indertijd ook gesukkeld met het upgraden van W7 naar W10 op een medion portable. Een vriend van mij had ongeveer dezelfde portable (enkele maanden jonger dan de mijne) en ook bij hem was het een onbegonnen zaak om met W10 te werken (vastlopen). De truc met de batterij lukt wel, maar het is echt oncomfortabel om dat telkens te doen.
Oplossing: we hebben beiden de protable terug in zijn oorspronkelijke toestand gebracht (W7). Ikzelf heb gewoon een nieuwe portable met W10 erop gekocht.
;!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan