DRINGEND PROBLEEM: Belkin F7D4101 v1 werkt niet correct!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedeavond iedereen, ik heb een probleem met mijn draadloze internetstick.

Ik heb al dagen zitten zoeken achter een oplossing, maar kan er geen vinden.

Ik heb dus een Belkin F7D4101 v1 draadloze USB-internetstick, die nu correct geïnstalleerd is, en ook geüpdate.
Hij verbindt met mijn router, maar heeft geen internettoegang! Bij problemen oplossen komt er op dat de ip-configuratie niet correct is.

Het vreemde is dat met de internetkaart die in mijn computer zit heb ik wel een correcte draadloze verbinding. (met dezelfde router, op hetzelfde netwerk.) Is het misschien mogelijk dat je maar via 1 apparaat met je router kan verbinden?

Het uitschakelen van de kaart in mijn computer, en dan de Belkin proberen heeft me niet verder geholpen.

Ik heb gisteren overigens mijn router gereset, opnieuw geïnstalleerd en dus alles weer opnieuw ingesteld.

Weet iemand wat er fout kan zijn? Hulp zou zeer geapprecieerd worden!
 
2 Wlan kaarten op 1 computer met dezelfde router verbinden en dan met beiden op internet willen gaat niet lukken.
Je zal één van de twee eerst uit moeten schakelen !
 
Open een command prompt en geef ons de resultaten van volgende opdracht:

ipconfig /all

PS: waarom een WiFi kaartje in je pc EN een WiFi USB stick?

Ten eerste, omdat er een zeer slechte verbinding is met de router (1/5 streepjes en het valt soms weg)

(Moest je de tekst die ik hiervoor geschreven heb gelezen hebben, dat was toen ik hem als administrator uitvoerde. Er komt veel tekst op, info over mijn verbindingen. Welke moet u hebben (het is redelijk wat tekst)
 
Heb je zoals ik eerder vermeld heb de interne WLAN kaart uitgeschakeld ?

Hoe heb je de Belkin geinstalleerd ?
Gebruikelijk is om deze WLAN USB Stick eerst te plaatsen en daarna de setup te draaien van de bijgeleverde installatie disk.
 
Heb je zoals ik eerder vermeld heb de interne WLAN kaart uitgeschakeld ?

Hoe heb je de Belkin geinstalleerd ?
Gebruikelijk is om deze WLAN USB Stick eerst te plaatsen en daarna de setup te draaien van de bijgeleverde installatie disk.

Ik heb de verbinding met de kaart uitgeschakeld, dus de kaart zelf waarschijnlijk niet, ook al omdat ik niet weet hoe.
Zou u me kunnen vertellen hoe?

En ik heb vanmiddag nog de Stick opnieuw geïnstalleerd met alles er op en eraan.
 
Het ligt er een beetje aan welke besturing je hebt om daar bij te komen

Bijvoorbeeld Windows 7
Configuratiescherm / Netwerk en Internet / Netwerkcentrum.
Links zie je staan Adapterinstellingen wijzigen. Ga op de adapter staan met rechtermuisklik en kies voor uitschakelen.
 
Het ligt er een beetje aan welke besturing je hebt om daar bij te komen

Bijvoorbeeld Windows 7
Configuratiescherm / Netwerk en Internet / Netwerkcentrum.
Links zie je staan Adapterinstellingen wijzigen. Ga op de adapter staan met rechtermuisklik en kies voor uitschakelen.

Ik had dus ook op een andere site gevonden dat ik hem in apparaatbeheer moest uitschakelen, heb dat ook gedaan. En ervoor had ik hem ook uitgeschakeld bij adapterinstellingen.

Nog steeds dezelfde foutmelding, en mijn computer zegt ook dat het een onbekend netwerk is met een openbaar netwerk, maar ik kan er niet op klikken. Er staat ook een bankje naast moest dit je helpen, en toegangstype: geen internettoegang.
 
Ik ga er dus van uit dat je nu de draadloze Belkin aan gezet hebt en de interne wlan kaart uitgeschakeld. Want dit willen we.

Als het mogelijk is zou ik eerst alle programma's die geinstalleerd zijn via de setupdisk van de Belkin verwijderen.
Misschien kom je een de-install tegen en anders even zoeken via configscherm bij Programma's verwijderen.

Nu zou ik de setup disk nog eens draaien
 
Staat DHCP ingeschakeld op de router, zodat de Belkin een IP adres toegewezen krijgt ?
Kijk anders eens of de interne wifi kaart een handmatig ingesteld lokaal IP adres heeft.
 
nog eventjes zeggen, bij de kaart wordt hij automatisch toegewezen, zelf toewijzen werkt niet :(

En dit was ik compleet vergeten vertellen: op de oude computer (die nu weg is wegens defect) werkte de stick wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan