Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, na upgrade van vista naar windows7 ontbreekt de driver voor de coprocessor van mijn Acer M1641 desktop met Geforce Experience. Vooraleer naar Windows 10 te gaan had ik die graag draaiende. Wie kan me helpen ? Al bedankt bij voorbaat.
 
Had je onder Vista de Chipdrivers wel geïnstalleerd ?
Ik zou je link zo kunnen geven voor de Vista drivers als je gemeld had om welke bits besturing het hier gaat.
 
Hoi Lana en bedankt voor je reactie. Deze desktop draaide onder Vista en ik deed een upgrade naar W7 en die vond dus de gepaste driver niet. Blijkbaar is de vista driver niet goed voor Windows 7 (re diverse forums)
 
Dan zou je het nog het antwoord van lange pier kunnen proberen om via speccy achter de gegevens te komen voor wat er in jouw pc zit en direct naar de maker te gaan.
Het kan zijn dat Acer de drivers op hun site niet hebben bijgewerkt.

Kan ook zijn dat alles nooit voor 100% zal gaan werken met een nieuwere besturing omdat de drivers simpelweg niet bestaan hiervoor. Zoiets gebeurd wel vaker met oudere hardware.
 
Wel bedankt voor je reactie/hulp "lange pier". ' heb zojuist speccy gedownload en zal 'm vanavond (nu is het te fijn weer om achter de pc te zitten niet ?) wel op die desktop loslaten en zo misschien bij nVidia geholpen worden ? Bij Acer geven ze "niet thuis" voor dit oudje en stellen nog enkel de Audio driver ter beschikking... Ik laat nog wel iets weten hoe het afgelopen is.
 
Heb zojuist speccy gedownload en zoals ik al aan Lange Pier liet weten, zal ik dit vanavond wel uitproberen en zien wat het geeft. Nu is het te mooi weer om achter de pc te zitten... Ik laat zeker nog iets weten en ook nog 's bedankt.
 
De wonderen zijn de wereld niet uit ! Speccy leverde wel heel nuttige info, doch kon hiermee de juiste driver/soft niet binnenhalen. Uiteindelijk het risico genomen om de upgrade naar windows 10 te maken en wat dacht je... ? Alles, maar dan ook alles bleek na de installatie (die trouwens heel vlot en vlug gebeurde) zonder fouten !! Op zijn "zoektocht" naar de compatibele grafische driver bleef hij wel tergend lang hangen, doch uiteindelijk gaf hij toch groen licht om terug op te starten, samen met de update van Avira en van de ontbrekende coprocessor geen spoor meer!
Eind goed al goed. Hartelijk dank nogmaals voor jullie tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan