Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik heb windows xp terug geinstalleerd maar heb de driver niet om op internet te kunnen
de netwerkkaart is realtek rtl8139/810x family fast ethernet nic
ik heb al op internet gezocht maar kan hem niet downloaden ,weet er iemand waar ik de driver kan vinden

alvast bedankt
 
Je kan de drivers hiervoor vinden op de website van de vendor, Realtek. Dit is de directe link:
Realtek
Het lijkt me wel raar dat Windows zelf geen driver heeft hiervoor daar deze een veel voorkomende ethernet chip is.
 
ik heb geprobeerd de driver te installeren maar het lukt niet, bij het installeren komt er een scherm op : now waiting for finding devices and
installing drivers , dit blijft staan op 50 % en na een tijd stopt de wizard met de melding dat het gestopt is met het onderhoud
 
ik heb geprobeerd de driver te installeren maar het lukt niet, bij het installeren komt er een scherm op : now waiting for finding devices and
installing drivers , dit blijft staan op 50 % en na een tijd stopt de wizard met de melding dat het gestopt is met het onderhoud

Heb je de exacte driver gedownload welke ik opgegeven heb?
WinXP and WinServer 2003 Driver
5.719 2010/10/21 325k

Deze driver moet je manueel installeren, en zo te horen ben je een andere weg aan het volgen.
Ga naar je hardware overzicht in XP. Ga daar naar het device welke je ongeinstalleerde netwerkkaart moet voorstellen.
Rechts klik hier met de muis op en kies stuurprogramma vernieuwen.
Kies daarna voor "zelf het het stuurprogramma kiezen (zoeken?)".
Ga dan naar de locatie van die drivers en selecteer de newerkkaart.
 
ook nu weer blijken dus deze gegevens PB imedia 5126 niet volledig te zijn ....
er zouw namelijk ergens de PT.U vermelding tezien moeten zijn gevolgt door een nummer bijv : PT.U6K_X_PV.U6K_X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan