Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik heb een format gedaan van een oudere laptop, XP geïnstalleerd, SP3 en Avast erop, maar natuurlijk geen backupgemaakt. ;! en geen driver voor de netwerkkaart en waar kan ik het merk en type van de netwerkkaart vinden? De laptop in kwestie is een Compaq Pressrio X1000 DL681A. Ik vind van netwerk de Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter maar geen merk en voor ethernet de Realtec RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. Maar van de eerste staan er een X-aantal drivers op deze site :

Free Driver Download for Network Controller - Hewlett-Packard Compaq Presario X1000 DL681A#ABU (F.33),

welke moet ik nemen?
 
Die netwerk driver/card dateert van 2004. WPA en dateert van 2006. Maw, die netwerkkaart gaat hoogst waarschijnlijk geen WPA en WPA2 aankunnen.
Windows XP SP3 heeft hier wel ondersteuning voor, maar je netwerkkaartje niet.
 
die netwerkkaart heeft gegaan tot vorige week, maar omdat ik een format gedaan heb is natuurlijk alles weg, maar dat wil wel zeggen dat de kaart toch wel WPA2 aankon, of ben ik mis?
Maar toch een vraag op je antwoord, kan er een andere netwerkkaart ingestoken worden en zo ja welke?
 
In dat geval gaat er toch een nieuwere driver te vinden moeten zijn die wel WPA2 ondersteund.
Om op je vraag te antwoorden over andere netwerkkaartjes; ja. Keuze uit miniPCI (laptop openmaken...) of via USB (goedkoper en sneller maar kwalitatief iets minder). USB WiFi sticks zijn in elke computerwinkel te verkijgen...
 
@qtex
De Realtek RTL8139 is inderdaad ethernet. De TS heeft een issue met zen WiFi instellingen op zen WiFi Intel kaartje. En die drivers zijn van 2004 (geen WPA) welke te vinden zijn op de officïele support site van HP.
 
nu begrijp ik dus niet waar jij heen wilt ....gezien je vraagstelling ?
ik citeer

sorry, ik heb mijn tekst effe nagelezen, en het is inderdaad verkeerd geformuleerd!
Ik zoek gewoon een driver voor deze laptop die de Intel adapter ondersteund met WPA2 natuurlijk. Is dat niet meer te vinden, dan haal ik me een usb stick
 
deze werkt jammer genoeg ook niet :(

nog een vraagje: wat is het verschil tussen een draadloze kaart zoals bv D-Link DWL-G650 Wireless Cardbus Adapter, die je in de zijkant steekt van je laptop en een usb adapter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan