Status
Niet open voor verdere reacties.
ik veronderstel dat je een driver update tool heb gebruikt zoals driver genius ....
zulke tools doen meer slecht dan goed ...
mijn advies ...gebruik een herstelpunt , toen alles nog goed werkte en laat zulke tools met rust !
raadgeving : ik zie dat je een Asus P5P800 moederbord gebruik, wel ook op de asus supportsite vind je al de drivers die nodig zijn ...
 
Beste qtex.
De extra usb aansluitingen werken weer doch de aansluitingen op het moederboard weigeren nog steeds hun functie uit te voeren.
Van de ASUS supportsite heb ik USB20 W2K opgehaald en uitgepakt en S3USB welke na uitpakken aan het register toegevoegd moet worden ?
Nog meerdere suggestie`s ?
Mvg. Ruud
 
de usb aansluitingen op je moederbord weigeren zeg je ....
deze zouden in princiepe moeten werken gezien je systeem wel werkt tenzij deze stuk zijn .....
probeer eens de usb controller te verwijderen in apparaat beheer ( en dan bedoel ik ook effectief verwijderen )
je herstart dan je systeem ...wellicht worden deze dan van windows uit geinstallerdt...
anderzijds kan het ook zijn dat de usb controller in de bios uitgezet werd ....!! ( dit dien je eerst te controleren )
 
de usb aansluitingen op je moederbord weigeren zeg je ....
deze zouden in princiepe moeten werken gezien je systeem wel werkt tenzij deze stuk zijn .....
probeer eens de usb controller te verwijderen in apparaat beheer ( en dan bedoel ik ook effectief verwijderen )
je herstart dan je systeem ...wellicht worden deze dan van windows uit geinstallerdt...
anderzijds kan het ook zijn dat de usb controller in de bios uitgezet werd ....!! ( dit dien je eerst te controleren )

Ik heb er twee verwijderd en na opnieuw opstarten stonden ze er weer bij maar werken nog steeds niet. In de bios staat alles aan. Bij eigenschappen in apparaatbeheer staat ook alles aan. Bij opstarten heb ik een usb stick aangesloten op één van de usb poorten en deze was zichtbaar in het bios maar niet bij windowsverkenner ?
 
dan vermoed ik dat het hier eerder gaat om een besmetting .....
installeer eens Malwarebijtes free ..
laat deze eerst updaten ..
daarna selecteer je voor een volledige scan ...
zorg hierbij dat gedurende de scan je pc niet gebruikt word en laat elke externe opslagmedia mee scannen ....
 
USB aansluitingen werken niet meer.

USB aansluitingen werken niet meer.

Ik heb Malwarebytes geïnstalleerd en laten werken. Na 4,5 uur kreeg ik een melding dat er iets was fout gegaan en dat het programma werd afgesloten. Ik heb nog gezien dat er 5 problemen waren gevonden. Vanavond draai ik het opnieuw.
 
heb je de setup van malwarebijtes uit gevoerd als admin ?
dus de setup.exe aanklikken met rechts en uitvoeren als admin selecteren .
normaal gezien geeft malewarebijtes zelf géén problemen ...
 
USB aansluitingen werken niet meer.

USB aansluitingen werken niet meer.

heb je de setup van malwarebijtes uit gevoerd als admin ?
dus de setup.exe aanklikken met rechts en uitvoeren als admin selecteren .
normaal gezien geeft malewarebijtes zelf géén problemen ...

Na opnieuw uitvoeren van Malwarebytes en verwijderen van de 5 gevonden besmettingen werken de USB aansluitingen van het moederboard nog steeds niet. Ook na verwijderen van de aansluitingen en opnieuw opstarten werken ze ook niet.
De meest simpele oplossing lijkt mij een hub aan te schaffen en deze op de extra geïnstalleerde USB aansluiting te koppelen.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Ruud.
 
mijn vermoeden is dat deze usb aansluitingen stuk zijn ...(eerder al meegedeeld)

opmerking : in bericht nr 4 spreek je over de usb aansluitingen op je moederbord ..
vraagje heb je het nu over de usb aansluitingen die aan de achterkant van de pc te zien zijn of heb je het nu over de extra usb aansluitingen op je moederbord zelf ?
heb je de manual van je moederbord ....daar lees je dan hoe je de usb jumper kunt gebruiken om deze te resetten
onderstaande afbeelding is van mijn Asus M2N CM-DVI moederbord handleiding
Bekijk bijlage 9109
 
USB aansluitingen werken niet meer.

USB aansluitingen werken niet meer.

Beide werken niet meer. Wanneer ik een USB stick aansluit gaat de led wel branden maar verder gebeurd er niets.
In de bios kan ik de aangesloten stick wel zien !!
Ik gan de gebruiksaanwijzing van het board nog eens goed lezen en kijken naar de reset mogelijkheid waarover U het heeft.
Ik meld mij later nog met het resultaat.
 
Ik heb het opgelost met de aanschaf van een Sweex USB hub. Klaar voor € 10,95.
Op een andere PC ook problemen en daar heb ik ombofix op los gelaten. Mag ik het logbestand naar jullie posten ?
 
het probleem met de usb poorten is dus verholpen met het aankopen van een usb hub ...
je spreekt nu echter ook over een probleem op een andere pc ...
gelieve daar voor een ander topic te starten ...om verwaring te voorkomen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan