Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb gisteren een poging gedaan om een tv tuner pci aan de praat te krijgen echter zie dat er geen digitale kanalen (DVB-T) kunnen ontvangen worden. Geinstalleerd met power cinema 6. Raar daar volgens de specificatie toch zou moeten werken met DVB-T. (kaart gesloopt uit aldi pc : medion CTX919 V2 met tuner FM1216ME/I H-3 met tuner SAA7134). Iemand dergelijke PC (medion MT6 ) die dit kan bevestigen ?
Intussen kaart uitgebouwd en probeer nu de drivers te verwijderen volgens : Drivers verwijderen en opnieuw installeren echter vind de specifieke registeringang niet in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall.
Ook in apparatenbeheer de verborgen apparaten (hidden devices) zichtbaar maken brengt niets.

Anderzijds staat mijn register vol met verwijzingen naar SAA7134 zodat het onbegonnen werk is om manueel te kuisen. Regcleaner meldt ook niets ivm SAA7134 zodat van daar uit ook niets kan verwijderd worden.
Ben
 
Als ik het goed begrijp heb je de kaart uit een computer gehaald, in een andere computer gestoken, en dan de software geïnstalleerd?
Graag verbetering als ik verkeerd zit.
 
Je moet eerst de software installeren en nadien pas uw kaart in de pc plaatsen, anders gaat deze niet werken.
 
Als ik het goed begrijp heb je de kaart uit een computer gehaald, in een andere computer gestoken, en dan de software geïnstalleerd?
Graag verbetering als ik verkeerd zit.<!-- google_ad_section_end -->

Inderdaad , zodat de PC dan zelf zijn drivers kan zoeken. Moet zeggen dat dit werkte daar ik een paar analoge zenders kon ontvangen. Wil nu echter die driver VOLLEDIG desinstalleren om eens met een specifieke driver voor digitale kanalen te proberen.

Ben
 
ik zou het eens proberen met revo uninstaller.
gebruik dit programma ook en ben er content van.
die gaat zelf in uw register kijken en de rest op ruimen.
zet de instellingen op volledig en alles is weg (van die driver he)
 
ik zou het eens proberen met revo uninstaller.gebruik dit programma ook en ben er content van.die gaat zelf in uw register kijken en de rest op ruimen.zet de instellingen op volledig en alles is weg (van die driver he)<!-- google_ad_section_end -->

revo uninstaller vindt die drivers niet.
 
En wat bedoel je juist met specifiek?
Specifieke driver om digitale kanalen (DVB-T ) te kunnen ontvangen. twijfel wel of dat met die kaart mogelijk is daar bepaalde omschrijvingen van de specificaties dubbelzinning zijn.
 
Laatst bewerkt:
heb ik ook al eens meegemaakt. waarschijnlijk heb je die al proberen verwijderen in windows (configuration -> software)
dan kan revo dat ook nie meer zien.
het gene dat ik deed was terug de driver installeren en dan terug verwijderen met revo uninstaller.
ik weet het ,het klink een beetje onlogisch maar het werkte wel ;)
 
heb intussen ook wondershare registry optimizer erop los gelaten en het aantal verwijzingen is sterk gedaald echter vind nog enkele sleutels zoals o.a. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI\VEN_1131&DEV_7134&SUBSYS_000316BE&REV_01\4&23c0b1c&0&10F0 die ik niet kan verwijderen via regedit.
 
heb intussen ook wondershare registry optimizer erop los gelaten en het aantal verwijzingen is sterk gedaald echter vind nog enkele sleutels zoals o.a. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI\VEN_1131&DEV_7134&SUBSYS_000316BE&REV_01\4&23c0b1c&0&10F0 die ik niet kan verwijderen via regedit.

Dat bewijst maar weer allemaal dat die regcleaners meer problemen maken dan dat ze oplosen he.
Als die sleutel beschermd is zal daar wel een goede reden voor zijn.
De meeste regcleaners smijten veel te veel sleutels weg die nog nodig zijn, ook al is het soms lang geleden dat ze gebruikt werden.
Ik zou er niet van verschieten dat dit uitdraait op een zoveelste format.
 
Je moet eerst de software installeren en nadien pas uw kaart in de pc plaatsen, anders gaat deze niet werken.

Klopt dit wel? Dan begrijp ik hieruit, dat als ik een nieuwe schijf steek (of formatteer) en Vb. Win7 opzet, ik de TV kaart die ik heb niet zal kunnen gebruiken zonder eerst de kaart uit te halen.
Idem als ik een dualboot maak. ???????
Heb ook het probleem met de SAA7134 driver dat bepaalde software niet werkt met Windows 7. ComproPVR2 werkt niet. Maar de software sputtert tegen bij installatie en zegt niet compatibel te zijn. Dus zou het de driver niet zijn. Temeer daar ik in Nero Home wél de zenders binnenkrijg.
 
Dat bewijst maar weer allemaal dat die regcleaners meer problemen maken dan dat ze oplosen he.
Als die sleutel beschermd is zal daar wel een goede reden voor zijn.
De meeste regcleaners smijten veel te veel sleutels weg die nog nodig zijn, ook al is het soms lang geleden dat ze gebruikt werden.
Ik zou er niet van verschieten dat dit uitdraait op een zoveelste format.<!-- google_ad_section_end -->

Nijltjetweety, je zou wel eens gelijk kunnen krijgen daar ik al een paar keer voorhad dat de pc niet van de 1ste keer opstart....

Tot op heden niemand bevestigd of die SAA7134 nu al dan niet dvb-t compatibel is.

Ben
 
Nijltjetweety, je zou wel eens gelijk kunnen krijgen daar ik al een paar keer voorhad dat de pc niet van de 1ste keer opstart....

Tot op heden niemand bevestigd of die SAA7134 nu al dan niet dvb-t compatibel is.

Ben

Heb ondertussen een nieuwe Windows 7 opgezet als proef en ik heb de Videomate TV SAA7134 als driver. Mediacenter vroeg me of ik digitale of analoge zenders wilde instellen. Heb gekozen voor analoge daar ik de kabel van Telenet aangesloten heb.
Dus aangezien de vraag kwam of ik digitaal wil, moet de driver geschikt zijn voor DVB-T.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan