Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Op mijn laptop: W7 HP probook 650 G1 64 bit besturing krijg ik het volgende

Failed to implement communication driver
check the installation of the driver

Iedere keer ik een diagnose programma voor dieselmotoren probeer op te starten krijg ik deze foutmelding...kan U mij misschien een hint geven waar ik kan beginnen zoeken om dit op te lossen.

Bij voorbaat dank
Luc
 
OK, maar er komt een melding over een communicatie driver. Dus hier zit iets niet goed.
Hoe is alles aangesloten ?
Ik neem aan dat er bepaalde sensoren gebruikt worden voor de dieselmotoren die op de laptop zijn aangesloten.
Misschien via het netwerk of een Expresscard of via USB of de USB 3.0 poort ?
 
Wanneer krijg je de melding Failed to implement communication driver check the installation of the driver. ?

In de simulatiemode, of als alle apparatuur vanaf de dieselmotor op de laptop is aangesloten ?

Ik moet toch proberen te achterhalen welke driver hiervoor verantwoordelijk is. Zie je in apparaatbeheer misschien een uitroepteken staan ?
 
De foutmelding komt er van zodra men probeert het programma op te starten, dus men kan zelfs het programma niet opgestart krijgen tgv de foutcode.
In apparaatbeheer is niets te zien met een uitroepteken, dus veronderstel ik dat alles correct zou moeten werken.
 
Dat hoeft niet altijd dat alles goed werkt als er geen uitroeptekens zijn.
Een voorbeeld, stel dat de chipset drivers niet goed geinstalleerd zijn, zal alles met standaard drivers werken en komen er geen uitroeptekens. Maar alles zou dan met slechtere specificaties gewoon goed kunnen werken.

Maar zeg nou gewoon eens op welke interface uw apparatuur aangesloten zou moeten worden. Dat heb ik u nog steeds niet horen zeggen.
 
Ik heb toch nog even gezocht en kom nog niet verder dan dat Hino Bowie geschikt is voor Window 98 t/m Windows Vista.
Het type laptop dat u gebruikt lijkt mij een Windows 7 of 8 computer.

Maar u zegt het volgende:
Het programma draait op andere gelijkaardige laptops zonder problemen.

Mijn vraag is dan welke besturing gebruikt u en welke besturing hebben de gelijkaardige laptops.

Sorry voor mijn vele vragen, maar het is voor mij onbekende software en een onbekende materie en ik wil graag helpen voor een oplossing.
Al is dit via internet een spelt in een hooiberg zoeken. Handiger zou zijn als ik de laptop en de software hier voor mijn neus zou hebben liggen. Maar zoiets zal een illusie blijven natuurlijk.
We tobben gewoon Online verder dus.
 
Beste, Het is een HP laptop met W7 voor geinstalleerd...we gaan nu eerst eens die W7 erafnemen en er een originele versie van ons op plaatsen vooraleer nog verder te zoeken.
Ik laat U nog het resultaat weten.
 
Ja, ik denk toch dat het te maken heeft met drivers die niet goed zijn.
Een programma geschikt voor Windows Vista kan problemen geven op een Windows 7 pc.
Het programma zal nauw samenwerken met bepaalde drivers. Als dit niet lukt, omdat deze drivers te modern zijn zou je een foutmelding kunnen krijgen.

Ik denk dat je het in deze hoek moet zoeken.

Graag zou ik willen weten op welke besturing geinstalleerd is op de zoals u omschrijft "gelijkaardige laptops". Maar ook dit zegt niet alles, omdat drivers per fabrikant en zelfs per moederbord ook weer verschillend kunnen zijn.

Omdat de interface via USB is aangesloten, zou je het bij de chipset drivers moeten zoeken. Ook heb ik gezien dat uw laptop over USB 3.0 beschikt. Het lijkt mij verstandig om deze oude software niet op een USB 3.0 poort aan te sluiten, maar op een usb 2.0 poort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan