Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb vragen ivm windows 10 ,ik zou graag windows 7 en windows 10 op mijn pc Medion Akoya hebben,
dat zou gaan met een dual boot of virtualbox.
Nu ivm dual boot ,dan moet je een extra partitie maken op de harde schijf. Ik
heb een harde schijf met C:(nog veel ruimte over en D;recover).
Nu als ls ik eerst een Systeem back up maak met Acronis 2015 naar ext HDD moet ik dan eerst die extra partitie maken en bij in de backup
opnemen. En vermits de windows 10 een Upgrade is moet ik dan 2x die windows 7 erop zetten(volledig (backup)of alleen window7 schone installatie en achteraf
de upgrade uitvoeren en de programma's die compatibel zijn erbij zetten?
Graag een reactie want ik heb nog nooit een dual boot geconfigureerd

Alvast bedankt,
 
een paar punten waar je dient rekening mee te houden ...
jij spreekt over een dual boot of virtuabox...
wil jij de Windows 10 op een 2de partitie verkrijgen dan dien je deze te instaleren vanaf de installatie dvd of usb stick ...

**eerder toen men de upgrade Win8 digitaal kon aankopen voor 30€ twijfelde ik destijds ook ....
zodoende had ik destijds ook een 2de partitie voorzien van een clone ....
deze 2de partitie heb ik dan geupgraded naar de Win8 en gedurende 1 maand effectief gebruikt ...
ik was verkocht en tevreden over de Win 8 en besloot om deze Windows 8 te verplaatsen naar de 1ste partitie op schijf 0
m.a.w. ik verving mijn Win7 met Win 8
de Win8 op de 2de partitie verwijderde ik daarna ...
en diende eerst een opstartherstel te doen voordat ik de Win8 kon gebruiken die nu aanwezig was op de 1ste partitie van schijf 0

***jij spreekt echter over een Medion standaard werd je schijf indeling door Medion zelf al gedaan ...
maak jij hier nu een partitie bij dan verkrijg je een Logistieke partitie (dit is zeker iets waar je rekening mee dient te houden !)

ik denk dan ook dat virtualbox hier eerder van toepassing zou zijn ...
lees hier het volgende eens door ... http://www.pctuts.be/f515/windows10...iken-via-virtualbox-geen-discusie-punt-47918/ ik heb hier eerder de Windows 10 insider preview gebruikt om deze via virtualbox werkende te krijgen ..

iets om rekening mee te houden is dat je al over de upgrade .iso Windows 10 dient te beschikken wil jij een virtuele Windows 7 upgraden naar de Win10 dan dien je in de virtuele Win7 de iso virtueel te laden van de Windows 10 upgrade en via de verkenner in de virtuele Win7 open je dan deze virtueel opgeladen Windows 10 upgrade iso om vervolgens de setup.exe op te starten .
 
Beste Qtex,
Ik begrijp het niet goed, het is toch niet mogelijk die installatie win10 upgrade vanaf installatie dvd of USB stick te doen,want windows 7 moet aanwezig zijn en wordt automatisch bijgewerkt zoals een windows update als ge die upgrade doetop 29 juli ,dacht ik,of is het een iso file of zo?
verder wat is het voordeel van virtualbox?

Alvast bedankt
 
je heb gelijk wat betreft het upgraden zelf ..er dient inderdaad een besturingssysteem aanwezig te zijn in uw geval dus de Win7
maar ik denk niet dat het mogelijk is om een 2de partitie die voorzien is van de Win7 te upgraden *

wat betreft het installeren van af een dvd of usb stick wel er dient hier eerst het een en ander te gebeuren voordat je in het bezit komt van deze iso "Windows 10 upgrade" die aangeboden word vanaf de 29ste ....

de upgrade komt binnen als een ESD bestand en deze word vervolgens naar de C weggeschreven ...(in een verborgen map)
je zou indien ook je verborgen files en bestanden worden weergegeven op de C de map " $WINDOWS.~BT" vermeld moeten zien ...
in deze "$WINDOWS.~BT" vind je de "source" map en als de upgrade geheel binnen gekomen is dan vind je hier de "Instal.esd" welke in feite niets meer is dan de instal.wim en van deze instal.esd kun je een iso maken
**het komt er op neer deze "Instal.esd" te ontcrypten via de " decrypt.cmd "
om dit te kunnen doen dien je op de C of eender welke opslag media een nieuwe map aan te maken ...
deze noem je bijv : " esd2iso "
in deze map " esd2iso" plaats je vervolgens het "Instal.esd" en de "decryp.cmd"
je start vervolgens de "decrypt.cmd" op als zijnde de administrator en je kiest optie 1
vervolgens gaat deze aan het werk en als deze gedaan is dan heb je de Windows 10 upgrade iso verkregen .
 
Laatst bewerkt:
concreet heb je nu dus een standaard Medion schijf indeling ... plaats daar van eens een afbeelding ..
want indien er hier al 4 partities aanwezig zijn en je gaat een partitie verkleinen dan bekom je een Logostieke partitie ....
deze kun je wel gebruiken om data weg te schrijven maar niet om een besturingssysteem te voorzien als 2de boot optie !
 
windows 10

windows 10

SchijF.jpg

Beste Qtex,
ik had je laatste bericht niiet gezien,daarom deze aan passing,ik hoop dat de image gelukt is
hoe kan ik aan een gewone (liefstnederlandstalige) Windows 10 preview iso geraken zonder in te schrijven op windows 10 Inside Program?
Dit om al te experimenteren met virtualbox.
ik heb met google gezocht naar een iso maar dat is een engelstalige windows 10 PROF Edition iso
 
wil je deze via de virtualbox draaien adviseer ik je de 32 bit versie aan ...je zou de 64 bit versie kunnen draaien indien je meer dan 4GB ram geheugen aanwezig hen op je systeem , vermeld dus eens over hoeveel ram geheugen je bezit ?

*ik dien de iso op te splitsen om deze via een download link aan je te kunnen te kunnen bezorgen ...
jij dient beiden rar bestanden op te halen en enkel de 1ste aan te klikken om deze uit te pakken ..
beiden rar bestanden worden uitgepakt en je bekomt de iso
 
dan word het de 32 bit versie ... ik ga deze nu gereed maken ... via wetransfer kan er maar 2 gb in 1 keer verzonden worden dus ik dien de iso op te splitsen... of je springt in de auto en je komt deze hier uithalen ...indat geval geef ik je mijn adres via een pb
 
upload is gereed binnen een half uur vanaf nu ...
je zou dan een link toegestuurd krijgen op je telenet email adres .. hou dit in de gaten ..
deze site kende ik nog niet ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan