dualboot scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

peterpan5

Gast
Hallo mensen kan iemand mij helpen met het volgende probleem dat ik ondervindt met een 2e pc die ik gebruik als test systeem:
Ik heb ongeveer 2 weken geleden geprobeerd windows 7 te installeren als dualboot samen met een windows xp home edition met service pack 3 versie.(schijf``C``)
Nadat dit niet goed gegaan was heb ik windows 7 weer verwijderd door grof weg de schijf ``D`` te formatteren. (dit was de enige oplossing)
Helaas was hiermee niet het probleem van mijn dualboot scherm opgelost.Ik heb geprobeerd iets te doen met mijn xp installatie cd maar die liep vast, ook heb ik al zitten speuren op het net maar kon niks vinden.
Heeft iemand hier er wel een oplossing voor?;!
alvast bedankt
 
Van easybcd weet ik dat het ook in windows seven werkt.
Ook in xp kan het programma draaien (de home heb ik niet op getest).
Lees een deze post door.
Installeer easybcd en kijk eens onder de knoppen add/remove entries en als het niet werkt, zet de timer onder de knop ' change settings ' op 0.
 
dualbootscherm

dualbootscherm

start vista,uitvoeren,type msconfig, enter, dan naar computeropstarten,zoek windows 7 en dan op verwijderen opnieuw opstarten succes japiesigaar
 
bedankt mensen voor jullie reactie, helaas heb ik met beide oplossingen geen succes gehad.
easybcd heb wel gedownload maar krijg ik niet geïnstalleerd,en de tip van Japiesigaar heb ik bekeken maar het is raar maar waar, heel windows 7 komt niet voor binnen het kader van msconfig.
in elk geval nogmaals bedankt, ik zit eraan te denken dat ik maar een compleet schone installatie zal gaan doen op een andere harde schijf om daarna mijn ``c`` schijf te formateren.
 
Easybcd heeft dit nodig.
Waarschijnlijk is dat niet anwezig op je pc.
Het zal het dualbootscherm van windows 7 zelf zijn vermoed ik.
Daar heeft msconfig in windows xp natuurlijk geen invloed op.
Ik ga eens zoeken hoe het op te lossen is.
2 oplossingen werken in ieder geval wel.
Format doen, wat je zegt, en windows 7 herinstalleren.
Dan in windows 7 doen wat je eerst had moeten doen, msconfig starten van windows 7 en daarin de opstartregel wissen zoals hierboven bescreven werd.Vreemd dat easybcd niet op je xp kan.

PS: net frameworks kan je beter installeren, er zijn merdere toepassingen die dat gebruiken.
 
oke ik wacht nog even met formatteren en hoop dat je nog een oplossing weet, in elk geval bedankt voor de moeite nijltjetweety.
 
De enige oplossing die ik weet is via easybcd.
Als deze het niet ziet kan je beste windows 7 terug installeren, en van daaruit dit rechtzetten.
 
oke bedankt nijltjetweety, ik ga gewoon w 7 opnieuw binnenkort erop zetten kijken wat het dan doet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan