Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Eerst en vooral een Gelukkig Nieuwjaar aan julie allen en ook voor Julie familie leden.

Dan nu mijn Probleem:

Als ik opstart krijg ik 2 opstarters Window 7 en Window 10. als ik dan op Enter druk start hij wel direct op,op de 7 home premium.( Is de Goede )

Dus nu zou ik graag de 10 weg hebben daar hij er niet meer op staat En dat de Pc direct kan opstarten

Ik heb dat probleem nog eens voorgehad een aantal jaren geleden,en toen hebben julie dat probleem opgelost.

Kunt u dit voor mij ook eens oplossen aub.

Groetjes Sloeberkejos;)
 
Dit kun je met het kleine programma Easy BCD weghalen.
Ga naar de button: Edit Boot Menu en verwijder de entry naar Windows 10
 

Bijlagen

  • EasyBCD 2.2 Beta - Build 180.rar
    1.5 MB · Weergaven: 183
Fijn dat het gelukt is.
Ik zet hier een slotje op.

Ik zal nog even uitleggen hoe zoiets werkt. ( voor de overige lezers )

easy_bcd_2.jpg


Hier een Windows 7 en een Windows XP besturing waarvan XP niet meer bestaat, maar toch in het bootmenu is blijven staan. Dus deze willen we weg hebben.
Installeer Easy BCD en ga naar Edit Boot Menu.
Selecteer Windows XP en druk op de Delete knop. ( Rode stip met wit kruisje ) klik op safe settings en voila. De volgende keer start de pc op zonder bootmenu en meteen in Windows 7

Uiteraard als er andere besturingen op jouw pc staan of stonden geinstalleerd ziet het er anders uit.

Je kunt als er twee besturingen staan geinstalleerd en je hebt een bootmenu hier in Easy BCD de default besturing aanvinken. Dus de besturing die opstart als de tijd verstreken is van het bootmenu. Ook kun je hier de tijd instellen voor het bootmenu.

Gewoon een verdomd handig programma dus als je veel met dualboots werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan