Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag iedereen, ik heb (hoe ik dat gedaan heb, weet ik niet) ineens een dubbele taakbalk onderaan het bureaublad. Vind ik heeeeeel vervelend maar nog vervelender omdat ik de originele grootte niet meer teruggeplaatst krijg. Ik heb alles geprobeerd min het geen jullie weten om dat op te lossen, dus mijn beste dank voor jullie gouden raad, Marnix. In de meestal lege dubbele rij komt dan het programma te staan dat ik open heb gedaan...
 
Rechtsklikken op de taakbalk - Taakbalk ontgrendelen - Plaats uw muisaanwijzer op de bovenrand van uw taakbalk - Uw muisaanwijzer zal nu veranderen in een dubbele pijl - Sleep uw taakbalk nu naar beneden met ingedrukte linker muisknop totdat deze zijn normale grootte terug heeft - rechtsklikken op uw taakbalk en deze vergrendelen
 
Bedankt dus iedereen. De oplossing was een systeemherstel. Om een of andere reden kon ik met ingedrukte muisknop alleen de dubbele ofwel geen enkele taakbalk creeren. Dus heb ik de raad opgevolgd een systeemherstel uit te voeren. Ik kreeg wel de oude taakbalk terug maar er ontbraken een paar icoontjes op het bureaublad en in die taakbalk, die er anders wel waren, waaronder ook het icoontje dat je bureaublad vertegenwoordigd. Dat was niet te herstellen en ben dus weer op zoek gegaan op internet en met een oplossing: (dit blijkt dan ook de énige oplossing te zijn... .) Hier volgt ze:

To re-create the Show desktop icon yourself, follow these steps:

Click Start, click Run, type notepad in the Open box, and then click OK.
Carefully copy and then paste the following text into the Notepad window:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
On the File menu, click Save As, and then save the file to your desktop as "Show desktop.scf". The Show desktop icon is created on your desktop.
Click and then drag the Show desktop icon to your Quick Launch toolbar.

Information for advanced users

The Quick Launch toolbar uses the files in the following folder:

%userprofile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch


En daarmee is de kous af en mag het deksel op het potje.

Mijn beste dank,
Marnix
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan