Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik een DVD naar een lege DVD wil branden, dan gaat dit 8 op 10 fout. Tijdens het LEZEN van de dvd krijg ik deze foutmelding : Er is een onhersteldbare leesfout opgetreden. En steeds gebeurt de fout bij Vob 2, verder gaat hij niet en dan krijg ik die melding.

Ik brand meestel mijn dvd's met Roxio,Nero of cloondvd. En alle 3 geven dezelfde fout aan.
Het gekke is dat als ik dezelfde dvd op een andere pc wil branden, dan krijg ik ook dezelfde fout.

De DVD's die ik gebruik zijn Platinum.
Ik heb de benodigde codex op de pc staan.

Maar als ik een dvd met dvdshrink op de harde schijf zet om vervolgens de map VIDEO_TS op schijf te branden. ( is even een andere manier ) dan stop deze bij 81 %. Maar dan zit ik al bij VOB 3 !!!
Terwijl het lezen bij roxio en nero stopt bij VOB 2.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
En dat iemand een oplossing heeft.
 
heb je dit bij elke dvd die je wil copieren naar een lege dvd of enkel met 1 film want aangezien het over vob files gaat is het een film die je wil branden.ik copieer soms gewoon van dvd rom naar dvd writer kan je met nero of alcohol 120 procent perfect uitvoeren normaal.................
 
Beveiligde DVD

Beveiligde DVD

Dit is dus zonder twijfel een beveiligde DVD waarbij op een bepaald punt of op meerdere punten korte onderbrekingen zijn in de streaming. En inderdaad kan je dit dan moeilijk met Nero of met een gewoon brandprogramma. Streaming kwijt = brandproces mislukt
Met DVD Shrink ga je al iets meer kunnen, maar dan nog.
Met Alcohol 120% ga je nog iets meer kunnen volgens mij.
Maar het blijft een risky jobke.

In dit geval maak ik steeds een nieuw Videobestand aan waarbij ik de verschillende VOB's na mekaar in het DVD programma laad. De onderbrekingen zitten meestal toch in de overgangen tussen 2 VOB's.
Het enige probleem dat dan nog overblijft is om het geluid weer synchroon te zetten en dat doe je met een Wave Editor. (tijdsduur film = tijdsduur geluid) en testen
Er kruipt wel heel veel werk in hoor!
 
heb je dit bij elke dvd die je wil copieren naar een lege dvd of enkel met 1 film want aangezien het over vob files gaat is het een film die je wil branden.ik copieer soms gewoon van dvd rom naar dvd writer kan je met nero of alcohol 120 procent perfect uitvoeren normaal.................

Neen,is niet bij elke DVD. Ik bewerk de films met DIKO en daarna maak ik er dvd bestand van met DVDAuthor. Soms gaat het en soms niet.
Ik heb ook al geprobeert met dvdshrink. Voor de film op de harde schijf te zetten en deze gaat verder met lezen waar de andere stoppen.
Vroeger geen problemen gehad.
 
Dit is dus zonder twijfel een beveiligde DVD waarbij op een bepaald punt of op meerdere punten korte onderbrekingen zijn in de streaming. En inderdaad kan je dit dan moeilijk met Nero of met een gewoon brandprogramma. Streaming kwijt = brandproces mislukt
Met DVD Shrink ga je al iets meer kunnen, maar dan nog.
Met Alcohol 120% ga je nog iets meer kunnen volgens mij.
Maar het blijft een risky jobke.

In dit geval maak ik steeds een nieuw Videobestand aan waarbij ik de verschillende VOB's na mekaar in het DVD programma laad. De onderbrekingen zitten meestal toch in de overgangen tussen 2 VOB's.
Het enige probleem dat dan nog overblijft is om het geluid weer synchroon te zetten en dat doe je met een Wave Editor. (tijdsduur film = tijdsduur geluid) en testen
Er kruipt wel heel veel werk in hoor!

Is GEEN beveiligde dvd. Is een film die ik zelf bewerkt heb met DIKO. Vroeger geen problemen.
 
hier is DE gouden tip: gebruik 1CLICK DVDCOPY 5 en het gaat lukken, je zal het zien! wanneer je een beveiligde dvd gaat willen copieren zal het programma je vragen "DVD43" te downloaden en te instaleren.Dit is en programmaatje dat de beveiliging omzeilt.
Bij 1Click DVD Copy moet je bij "opties" je voorkeuren aanvinken zoals bron, bestemming,subtitles, enzovoort.
 
Aangezien het niet over een beveiligde DVD gaat dacht ik aan het volgende:
- Heb je het met zowel de DVD-lezer als met de DVD-schrijver?
- Is de DVD niet beschadigd?
- Hoe lang is het DVD-apparaat in dienst? Is de laserlens nog zuiver, gebruik eens een cleancd voor het zuiver maken van de lens. De vervuiling hangt natuurlijk al van verschillende factoren. Bv.: Als je pc in een lokaal staat waarin er gerookt wordt, zou de lens sneller aangeladen worden.
 
Als ik een DVD naar een lege DVD wil branden, dan gaat dit 8 op 10 fout. Tijdens het LEZEN van de dvd krijg ik deze foutmelding : Er is een onhersteldbare leesfout opgetreden. En steeds gebeurt de fout bij Vob 2, verder gaat hij niet en dan krijg ik die melding.

Ik brand meestel mijn dvd's met Roxio,Nero of cloondvd. En alle 3 geven dezelfde fout aan.
Het gekke is dat als ik dezelfde dvd op een andere pc wil branden, dan krijg ik ook dezelfde fout.

De DVD's die ik gebruik zijn Platinum.
Ik heb de benodigde codex op de pc staan.

Maar als ik een dvd met dvdshrink op de harde schijf zet om vervolgens de map VIDEO_TS op schijf te branden. ( is even een andere manier ) dan stop deze bij 81 %. Maar dan zit ik al bij VOB 3 !!!
Terwijl het lezen bij roxio en nero stopt bij VOB 2.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
En dat iemand een oplossing heeft.

Ik gebruik DVD Nextcopy werkt heel goed DVD neXt COPY
 
Is er enige zichtbare schade aan je DVD ?

Is er enige zichtbare schade aan je DVD ?

Bij een schadegeval ben je verplicht om eerst de DVD Decryptor te gebruiken.
Omdat die de leessnelheid aanpast aan de moeilijkheidsgraad van het lezen. Bij een fout gaat ie zelfs 10 �* 20 proberen om op een super lage snelheid toch de gegevens ter recuperen. Indien die er niet doorgeraakt vrees ik het ergste voor die DVD.
Bekijk misschien ook eens de mogelijkheid om te werken met deze toffe Media convertor http://mediacoder.sourceforge.net/ die trouwens bijna alles aankan en bovendien nog gratis is.
Het kan natuurlijk ook een kwestie zijn van een "DVD speler of schrijver" van een mindere kwaliteit (+eventueel vuil) en bedenk ook dat proberen lezen/branden op de hoogste snelheid nu niet bepaald goed te praten valt.
Hou wel degelijk rekening met je processorvermogen en de hoeveelheid Ram geheugen in deze dingen.
Hoe vlugger je leest hoe meer kans op een leesfout
Hoe vlugger je brandt hoe meer kans op een buffer probleem en een foute DVD als gevolg.
met de groetjes van een nog tamelijk zieke ®DaddyCool :aaien:
 
de dvd in de pc steken,wachten op kadertje aannuleren aanklikken
nero starten,dvd kiezen,dan dvd copieren aan klikken
branden aanklikken,wachten tot het branden gedaan is en dvd uitnemen
lege dvd inleggen,begint van zelf te branden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan