Status
Niet open voor verdere reacties.
beste allemaal,

Wil men fotos eindelijk eens overschrijven op dvd.
Ik beschik over een old timer met hierop windows 7 geinstalleerd.
Het schrijven van cd 's lukt zonder enig probleem (kopieren en branden)

Nu wilde ik een dvd schrijven (groot bestand) doch mijn dvd vrander weigert dit (het principe kopieren naar, en daarna branden wvanuit wachtrij wer hier aan gehouden)

Als fout gaf hij op dat ik een nieuwe firmware moest instaleren. Wat gegoogeld en wat gedownload , doch vind geen goede link. Krijg steeds een hoop extra programma's die moeten geinstalleerd worden (ik heb die niet nodig).

Mijn vraag , waar kan ik gemakkelijk de drivers downloaden (zonder veel extra software te moeten instaleren) voor volgend apparaat NEC DVD-RW ND-1300A ata.

Het is geen recent toestel (weet ik) maar zou toch een dvd moeten kunnen schrijven.

Heeft het zin van die firmware update te doen,vermits ik ergens gelezen heb dat het met de soort dvd te maken heeft??????
En dat hiervoor best gebruik gemaakt word van een programma (nero......) en dat dan het probleemzou opgelost zijn.

Dus samengevat ; een linkje dat me een update geeft voor de firmware
of een andere tip

dank bij voorbaat

Marcel
 
bedankt voor de tip

waarom dvd ; heb totnu toe alles op cd staan en heb nog wat dvd liggen
ga er wel geen nieuwe meer kopen(

Usb is goed, maar heb er al een kapot gehad (niet onfeilbaar) en ze staan op mijn harde schijf en bij een volgende kopie ook op een externe harde schijf

Dus bedankt, maar zou toch graag die dvd aan de praat krijgen
 
Een firmware update melding kun je krijgen als een bepaalde drive niet overweg kan met een bepaald merk of type schijf.

Ik dacht dat dit soort meldingen nagenoeg niet meer voor kwamen, maar je zegt dus dat je een oud type drive hebt.

Probeer daarom eens een schijfje van een ander merk. Vroeger bestonden hier lijsten van over welk type en welk merk brander met welk merk schijfjes overweg kon.

Ik heb hier gezocht, maar zo'n lijst kan ik zo snel even niet meer vinden.
 
ik zou eerst upper en de low filters aanpassen dan zal hij de dvd branden
werkwijze :

klik op start -> run - Type : regedit

Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlSet / Control / Class /
zoek hier dan naar "4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318"

zoek bij eigenschappen bij “UpperFilter” en “LowerFilter” en breng de waarde op 0.


en dan pas als het niet lukt de firmware updaten van de drive .
Deze kan je nog hier downloaden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan