DVD-station leest sommige schijfjes wel en andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn DVD-station leest sommige schijven wel en andere niet. In het laatste geval verschijnt er dus geen auto-prompt en als ik via 'Computer' het station open krijg ik 'plaats een schijf in station D:' als melding.
Het is niet zo dat het wel CD's en niet DVD's leest (of omgekeerd), het lijkt meer random.

Het gaat om een Optiarc DVD RW AD-7173 S ATA Device, in een systeem met Windows Vista.

Ik heb al de meest recente drivers gezocht en geïnstalleerd, het apparaat gedeïnstalleerd en via reboot terug laten installeren, heb de Microsoft FixIt hiervoor laten lopen, helaas zonder resultaat.

Heeft iemand een andere oplossing die ik kan proberen?
 
dit ligt dus niet aan de drivers ...
hetzelfde geval heb ik verleden maand ook ondervonden ....
nadat ik me een nieuwe drive heb geinstalleerd was het probleem verholpen ...
uit nieuwschierigheid de oudere na dien terug geinstalleerd ...deze gaf weer aan dat sommiggen cd/dvd's niet gelezen konden worden ......
met de melding " er bevind geen cd/dvd in de drive " terwijl die er wel in zat ...
de nieuwe drive terug aangekoppelt en deze kon dus de cd/dvd's wel lezen die de andere niet kon!!!
oorzaak wellicht een vervuilde lens.....
indien je handig ben kun je de drive eruit halen en open maken om de lens zuiver te maken ...
kostprijs van een nieuwe cd/dvd...
Bekijk bijlage 9083
 
Het probleem kan zijn dat het laser kopje vuil is.

Het station openmaken de het laserkopje heel voorzichtig schoonmaken met een wattentip en zuivere alcohol kan wel eens helpen.



What-you-need.jpg


Extract-the-DVD-Laser-Diode.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan