Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Laatst heb ik iets vreemds meegemaakt. Ik had een artikel op het bord bij AH te koop gezet en op het briefje mijn e-mail adres vermeld.

Ik kreeg een reactie van een mevrouw die voor haar vader reageerde omdat hij zelf geen pc had.

Afspraak gemaakt en tot mijn verbazing zei de meneer dat hij bij mij aan huis was geweest. Op mijn vraag hoe hij dan aan mijn adres was gekomen, daar ik dat niet vermeld had, was zijn reactie een tikje vreemd. Hij wilde niet zeggen hoe hij aan mijn privé adres was gekomen.

Het enige dat ik mij kan voorstellen dat zijn dochter via mijn ip adres het woonadres heeft achterhaald.

Is dit inderdaad mogelijk en kun je hier iets tegen doen zodat dit niet mogelijk is?


grtzzzzzzzz...............
 
Nee, dat is niet mogelijk. Toch niet als je gewoon gebruik maakt van de standaard aanbiedingen van je ISP. Bij zelfstandigen, bedrijven ed, ligt dit anders. Zij kunnen een publiek IP adres aanvragen. Dat adres kan wel gelinkt worden aan een echt adres / locatie.

Ze gaan jouw adres dus op een andere manier gevonden hebben.
 
men kan enkel via de provider zelf je adres achter halen via een IP adres ...maar de provider mag dit niet zomaar aan iedereen meedelen ...men heeft daar een bevelschrift voor nodig ...er berstaan wel IP trackers maar dan nog kan men nooit tot aan de deur komen ....
wellicht bestaat je email adres uit een naam en heeft men eerder in de AH nagevraagd waar jij woont ...
wellicht dat er iemand u herkent heeft toen je het briefje achter liet bij de AH
 
Ik heb inderdaad een e-mailadres waarin mijn naam vermeld staat. En volgens mij heb ik dat toen gebruikt. Daar zal dus de oplossing liggen.

Bedankt.

grtzzz..............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan