Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb n.a.v. positieve berichten op dit forum Ease US gedownload en al enkele weken in gebruik.

Wat ik vaker merk, ook vanavond, is dat bij controle van het image er een foutmelding komt. De back-up is niet volledig met de harde schijf!

Na opnieuw back-uppen en controle zie ik de melding dat e.e.a in orde is.

Dit is nu ong. in 40% van de back-ups gebeurd. Dat vind ik te veel.

Wat zijn jullie ervaringen met Ease US?

grtzzzzzzzzzzzzzz...................
 
in het xp tijdperk heb ik Acronis true image aangeschaft. toen de schijf niet meer wilde opstarten werkte de back-up niet. heb toen met Acronis contact opgenomen via mail met verzoek om hulp. tot vandaag moet het antwoord nog komen.

heb toen besloten dat ik met Acronis niets meer te maken wil hebben.

grtzzzzzzzz............
 
in het xp tijdperk heb ik Acronis true image aangeschaft. toen de schijf niet meer wilde opstarten werkte de back-up niet. heb toen met Acronis contact opgenomen via mail met verzoek om hulp. tot vandaag moet het antwoord nog komen.

heb toen besloten dat ik met Acronis niets meer te maken wil hebben.

grtzzzzzzzz............

Da's inderdaad niet netjes als men nooit meer iets van zich laat horen, maar dat schijnt in de tegenwoordige moderne tijd normaal te zijn.

Ik gebruik denk ik al meer dan 10 jaar Acronis met tevredenheid. Nog nooit heeft dit programma mij in de steek gelaten daarom verbaast het mij dat dit bij u niet gelukt is en dat nu ook Ease US u in de steek laat.

Misschien plaatst u ergens zelf een verkeerde instelling waardoor het mislukt. Heeft u de handleiding gevolgd hoe u een backup hoort te maken ?
 
Bij Ease US is het zo dat er vaak een foutmelding verschijnt nadat ik de back-up heb laten controleren. Dat is ong. bij 50% van de back-ups het geval en dat vind ik te veel. Verder verscheen enkele weken geleden de melding dat er via een update een probleem opgelost was m.b.t. het terugzetten van een back-up/ Dat versterkt niet direct het vertrouwen in Ease US. Ik ben best bereid om een goed programma aan te schaffen, alleen dan wil ik ook graag redelijk zeker zijn dat het goed werkt.


grtzzzzzzzzzzzzz......
 
Het ligt er aan wat je onder Backup verstaat. Als het alleen om een backup gaat heeft Windows zelf ook wel iets betrouwbaars aan boord.
Wil je een image maken is Acronis True Image toch het beste programma voor zo'n taak.
 
Nadat ik op W7 ben over gestapt heb ik altijd het back-up programma van Windeows gebruikt. Toen, bij de aanschaf van deze PC heb ik de bestanden met Easy Transfer over gezet. Daarbij is blijkbaar niet alles goed gegaan. De back-up van W7 herkent bepaalde bestanden niet. Heb deze foutmelding opgezocht en getracht e.e.a. te repareren. Dat lukt niet. Daarom maar overgestapt naar Ease US.


grtzzzz..........
 
OK, dus Windows Backup doet z'n werk ook al niet goed bij U. Dat is dan nummer 3 dat z'n werk bij u niet goed doet.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik kan bijna niet geloven dat dit aan deze 3 verschillende programma's ligt.

Maar dan vraag ik me wel af waar en wat er dan wel fout gaat.
 
W7 back-up is gaan haperen na Easy Transfer. Het blijkt dat er reparse bestanden zijn gevormd en bij de back-up verschijnt foutmelding 0x81000037. Van alles geprobeerd maar het euvel kon ik niet verhelpen. Daarna Ease US in gebruik genomen (free version) en daar verschijnt vaker de melding dat, bij controle, het image niet goed is. Zoals vanmorgen het geval was. Deze gedelete en nieuwe back-up gemaakt die vervolgens bij de controle wel goed is. Het zijn geen drie programma's. Acronis had ik voor de XP versie gekocht en deze werkt niet onder W7. Maar dat is al enkele jaren geleden. Staat los van de huidige problematiek.

grtzzzzzz...........
 
Gaat alles over dezelfde pc ?

Ik begin te vermoeden dat er corrupte sectoren op de harddisk aanwezig zijn. Hiervan probeert een backup programma een backup te maken wat dan mislukt.

Een corrupte sector hoeft nog niet altijd geheel beschadigd te zijn, maar soms duurt zoiets niet lang meer tot het niet meer te benaderen is.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, het is een vermoeden.
Check eens met chkdsk /F
 
Neen, de oude pc zorgde voor steeds meer problemen en ik heb deze Dell gekocht. Met extra geheugen en een grafische kaart is hij voor zijn leeftijd best nog snel. De oude bestanden van de vorige pc heb ik over gezet met Easy Transfer en daarna begon het probleem met de back-up functie. Heb het probleem gegoogeld en alle tips nagegaan tot aan de reparse punten toe. Daar ben ik moeten passen. Was voor mij een tikje te ingewikkeld. Naar aanleiding van tips hier op het forum de free versie van Ease US gaan gebruiken. Op zich werkt die goed, maar als ik de back-up laat checken dan verschijnt er naar mijn smaak te vaak de melding dat deze niet 100% is. Als ik die delete en opnieuw back-up dan is deze meestal in orde.

Maar ik heb in het verleden met Acronis dat probleem gehad dat ik hierboven omschreef en ik wil gewoon 100% zeker zijn dat mijn back-ups goed zijn. Als u goede ervaringen met Acronis heeft zal ik hier nog eens naar kijken. Ik heb vroeger het programma gekocht, dan zou een upgrade mogelijk moeten zijn.

grtzzzzzzzzzzzz.....



ps chkdsk /f etc allemaal geprobeerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan