Een oud , dus nolstalgisch computer tijdschrift uit 1983

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Personal Computer Magazine nr 1 - Oktober 1983.pdf downloaden

Ik weet niet hoe lang het daar blijft staan, dus haal het snel op.

Erg leuk om herinneringen te zien en te lezen hoe de computerwereld er 30 jaar geleden uitzag.

20.jpg 23.jpg 50.jpg
 
Daar kan ik niet tegen op ;)
Hier men eerste PC (CPU eigenlijk) Am486 DX-40 Am486 - Wikipedia, the free encyclopedia
Was toen 40MHz met een turbo knop!

Ja, ik ben wel ietjes ouder denk ik. Eerst wat geexpirimenteerd met een bordje. Daarna de MPF II. Vrij vlug een diskettestation aangekocht. (kostte ook stukken van mensen).
Daarna "De Flex" Helemaal zelf gemaakt en bestukt met dubbele floppy. Dan overgegaan naar de pc 80286 en dan de ganse reeks gevolgd.
Eerst Basic geleerd, daarna Pascal. Dan kwam Dos piepen en zo staan we hier vandaag. Ik denk als ik al het geld nu nog had van wat er daar aan besteed is geweest........
Maar het heeft me ook geen windeieren gelegd. Door mijn voortdurend leren en bezig zijn met die zaken heb ik me opgewerkt in de firma.
Maar IK HEB ER VEEL PLEZIER AAN BELEEFD. Inderdaad en iedereen mag dat ook horen.
 
Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal. Alleen starte het iets later. Veel geld ingestoken maar uiteindelijk er men werk van kunnen maken en ben er best fier op. Basic heb ik ook nog even mee bezig geweest. Q-BASIC was dat toen op MS-DOS. Maar ik kon me eerder vinden in Turbo C. En Turbo Assembler. Maar had niet de juiste ondersteuning om assembler correct te leren. Ik had wel een kleine basis en kon wel een klein programma schrijven, maar begreep toen de achterliggende context dikwijls niet goed = de basic werking van een PC/CPU. Ik zou hier eigenlijk nog wel graag terug aan beginnen, nu ik meer ervaring en kennis heb. Maar dat is zo'n taal waar je op een moderne PC niet onmiddellijk meer mee kan starten.
 
Dat is nog voor mijn tijd hoor dan zat ik nog veel op cafee
 
Ik ben begonnen met de atari en de commodore. Ongeveer 1988 had ik de eerste PC een heuse 8088 met ik dacht Dos 3.0
Rond 1990 / 1991 had ik mijn eerste Mac en dat was toen mijn hoofd PC met al een grafisch bureaublad wat Microsoft pas in 1995 had met Windows 95.

@Tuts, je kunt beter in het café zitten dan er op.
 
in 1988 zat ik in leger mess onder officieren was barman dus veel pinten getapt en gedronken :p
Van pc wiest ik nog totaal niets ik ben begonnen met een packard bell met 128 ram geheugen met windows me op dat ik nieuw gekocht heb voor een 1000 € in 1999. Dat heeft niet lang geduurd die windows me want gaf altijd maar fouten dan heb ik winds xp gekocht en dit was de ommekeer geweest. Ik ben mij beginnen verdiepen in de computer en een website begonnen met mijn computer ervaring te delen. en deze staat nog altijd online Welkom bij ivanhoejupiler free software dan was ik nog bij belgacom. Zal veel op msn chat tot in de late uren mijn naam was daar ivanjupiler daar heb ik dan mijn vrouw leren kennen.
 
wow Ivan dacht dat die site "de naam die we hier niet uitspreken :) " opgedoekt was, blij dat ik dat nog eens kon zien, is intussen al 7 jaar geleden.

:us4alldank:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan