Een schijf hidden maken in Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Ik vind in Win7 geen optie om een schijf hidden te maken.
Toch kan dat want Windows doet dat zelf ook met de opstart partitie.
Weet iemand hoe dat moet ??
Ik wil de readyboost hidden maken, ben benieuwd of dat werkt.
 
ik heb de toepassing zelf eens uitgetest ...d.w.z. ik gebruik dus de win8 pro x64 bit
en ik had dus een usb stick als readyboost ingesteld maar omdat ik dus een 64bit systeem gebruikt kon deze stick niet als een readyboost gebruikt worden er werd enkel een readyboost cache aangemaakt op de stick ...daarna heb ik dan de toepassing gedaan en had de register vermelding " NoDrive D_WORD 0x00000001 " aangemaakt .
dit resulteerde er in dat de usb stick wel nog via de verkenner te zien was ....
wel was er het DisketteStastion A verborgen maar niet de usb stick !
 
ReadyBoost

ReadyBoost

Ik moet zeggen dat het mij nog niet duidelijk is hoe een en ander precies werkt, maar dit maakte ik mee.
Geformatteerd als fat of fat32 zei hij dat het niet ging.
Geformatteerd als NTFS ging het wel.
Nadat ik met gparted de vlag op Hidden had gezet ging het weer niet.
Nu geformatteerd als exFat en nu doet hij het weer wel.
Mogelijk dat hierdoor de vlag werd teniet gedaan.
Ik houd je op de hoogte.

P.S. Heb iedereen verwijderd en een aantal in gezet, waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn.
 
vervolg

vervolg

het is me niet duidelijk wat jij bedoeld met " p.s. "
de stick kan nog thans zowel in fat32 als ntfs gebruikt worden als readyboost dit maakt géén verschil...bij een stick van 4GB
Ik ben met je eens dat dat zou moeten kunnen, maar hij weigerde dienst.
Overigens het lukte niet meer om hem als NTFS te laten werken.
Pas nadat ik hem in gparted had verwijderd en in Windows opnieuw had geformatteerd als NTFS kon ik hem weer gebruiken voor readyboost.

Overigens had ik het idee dat als exFat ik er niet veel winst mee boekte.
De PS slaat op beveiliging; de drive staat standaard op "iedereen"
 
het is me niet duidelijk wat jij bedoeld met " p.s. "
de stick kan nog thans zowel in fat32 als ntfs gebruikt worden als readyboost dit maakt géén verschil...bij een stick van 4GB
 
het is me niet duidelijk wat jij bedoeld met " p.s. "
de stick kan nog thans zowel in fat32 als ntfs gebruikt worden als readyboost dit maakt géén verschil...bij een stick van 4GB
Jij zegt dat het bij 64 bit niet lukte, vandaar dat ik vertelde wat er bij mij gebeurde.
Hoop dat deze niet weer voor piept.
 
ik bedoel dus dat het géén zin heeft om op een 64bit systeem readyboots aan te maken op een usb stick ...
omdat readyboots al aanwezig is op een 64bit systeem . ( dus readyboost is enkel in te stellen op een 32bit systeem )

*op een 64bit systeem vind je readyboost terug via Hkey-Lokal-Machine / System / CurrentControlSet / Services / Rdyboost
 
je kunt meerdere sticks aanmaken met readyboost maar er word dan maar 1 stick gebruikt ...m.a.w. het heeft géén zin om meerdere sticks aan te maken met readyboost
 
Zo uit het hoofd kun je dacht ik 5 of 6 flash sticks gebruiken voor readyboost. In iedergeval tot een max van 256 Gig.

Readyboost werkt ook onder een 64 bits besturing.
 
dat is uw mening ..
heb je alles gelezen van dat artikel dan zag je dat men readyboost aanbeveelde indien men maar een beperkte aantal MB 's ter beschikking had ...
men spreekt hier dus duidelijk niet over de nieuwste systemen die al ruim voorzien zijn van 4GB of zelfs meer .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan