Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb op mijn pc een windows 10 pro staan van 4.38 gig groot
ik zou die willen verplaatsen naar mijn EHD maar dit gaat niet omdat het te groot is (NTFS)
Hoe krijg ik die wel op mijn EHD, ik weet dat heel grote bestanden niet kunnen verplaatst worden maar er moet toch een manier zijn om die te kunnen verzetten

greets

ed
 
zijn beiden schijven ntfs dan mag het geen probleem zijn om bestanden van 4gb of meer te verplaatsen ..
zoals je ziet kan ik hier moeiteloos een bestand van boven de 20gb verplaatsen ...
e986f7769c-Ashampoo_Snap_2017.05.07_05h44m06s_002_.png
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dan je externe HD geformateerd op FAT. Dan zit je inderdaad met eel limiet van max 2GB per bestand. NTFS formatteren is dus de oplossing. (toch als het voor Windows betreft).
 
Hallo,

Ik heb op mijn pc een windows 10 pro staan van 4.38 gig groot
ik zou die willen verplaatsen naar mijn EHD maar dit gaat niet omdat het te groot is (NTFS)
Hoe krijg ik die wel op mijn EHD, ik weet dat heel grote bestanden niet kunnen verplaatst worden maar er moet toch een manier zijn om die te kunnen verzetten

greets

ed

En wat is een EHD? Google maakt mij niet wijzer.
 
jullie begrijpen het verkeerd
ik heb een iso in rar ingepakt van windows 10 pro op mijn laptop en wil die gewoon op een EHD plaatsen
maar ik krijg de melding dat het bestand te groot is, de EHD is geformateerd in NTFS? ik wil helemaal geen bestanden van C naar D verplaatsen!
 
Waarom je een ISO inpakt is mij een raadsel, het is al een image en ingepakt en waarom die EHD volhouden, iedereen noemt het gewoon een externe schijf.
De RAR wel goed aangemaakt?

En de reden waarom we het niet begrijpen is omdat je het onduidelijk omschrijft.
 
Inderdaad, een ISO in rar omzetten brengt niets op. Volgens Wikipedia : ISO (bestandsindeling)

Iso is een term voor de ISO 9660-bestandsindeling die staat voor een exacte kopie, ook wel image genoemd, van een cd, dvd of een live-system op een USB-stick of een MicroSD-kaart. Deze exacte kopie bevat, naast de op de media aanwezige bestanden, ook zaken als bootcodes, structuren en attributen. Hierdoor is het ISO-formaat zowel interessant vanuit het oogpunt van distributie als vanuit het oogpunt van kopiëren. Er is immers één bestand in plaats van vele losse bestanden.

Dus zoals hier omschreven kan de ISO moeilijk groter zijn dan een DVD DL of 8,5GB. Moet dus perfect overgezet kunnen worden naar een externe HDD indie die in NTFS geformatteerd is.
 
een voordeel om een iso in te blikken is dat je indien je deze daarna upload je het rar/zip bestand een andere naam kunt geven en boven dien ook nog kunt beveiligen met een wachtwoord zodat enkel de persoon waar je dit wachtwoord aan meedeelt het rar/zip bestand kan uitpakken en zodoende over de iso beschikken kan ... het inpakken van een iso voor eigen gebruik is in feite dus niet noodzakelijk maar het kan wel ...
*de TS beweerd al meerdere malen dat de externe schijf de bestandseenheid ntfs heeft dus er moet iets anders zijn dat het hem weer houd om deze te verplaatsen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan