Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Peterpepe

Gast
Beste,

IK heb net een nieuwe harde schijf in mijn laptop geplaatst. Alles werkt perfect.
Ik wil echter die oude schijf volledig formatteren, dit lukt echter niet.
De partitiewaarop EISA staat kan ik niet formateren.
Wat moet ik doen?

MVG
 
Beste,

IK heb net een nieuwe harde schijf in mijn laptop geplaatst. Alles werkt perfect.
Ik wil echter die oude schijf volledig formatteren, dit lukt echter niet.
De partitiewaarop EISA staat kan ik niet formateren.
Wat moet ik doen?

MVG

Ik zou alle partities verwijderen via fdisk alle vier de opties nalopen. dan moet hij geheel leeg wezen.

Windows 95 & 98
Start opnieuw op en druk zodra hij opnieuw opstart herhaaldelijk op F8. Kies dan om in MS-DOS modus op te starten. Je start op in C:\Windows\>. Typ cd\ en typ dan format c: en hij formatteert
Bij Windows 95 kan het zo zijn dat hij zegt "Opdracht of bestandsnaam onbekend". In dat geval heeft hij het bestand 'format.com' niet, en zul je even een opstartdiskette van Windows 98 2e editie moeten downloaden op www.bootdisk.com, dan moet het lukken

Windows ME, 2000 en XP
Deze besturingssystemen kennen geen volledige MS-DOS ondersteuning meer, dus om nu te formatteren moet je een opstartdiskette hebben. Het beste is om één van windows 98 2e editie te hebben. Deze kun je op www.bootdisk.com downloaden.
Dan start je vervolgens met de opstartdiskette op en kom je op A:\> terecht. LET OP ! Als je tijdens de installatie van deze windows-versies je schijf geconverteert hebt naar een NTFS-schijfindeling dan zul je eerst het programma FDISK moeten gebruiken, want DOS kent de schijfindeling NTFS niet. FDISK zet deze om in FAT of FAT32, wat DOS wel kent.

[FDISK]
Typ dan fdisk in en een programma start zich op. Een volledige nederlandse uitleg over FDISK vindt je op http://www.xs4all.nl/~ronh/fdisk1.htm
[/FDISK]

Nadat je dus een of meerdere nieuwe partitie(s) hebt aangemaakt, moet je nog niet opnieuw opstarten, intypen: om te formatteert kan altijd nog als je hem gaat gebruiken of er meteen na? wat je zelf wilt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan