Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik een Epson inkjet kleurprinter gebruiken als enkel zwart printer eventueel met een of ander trukje ???
gr,
Horst
 
Ik had ook ooit een Epson printer die zonder kleuren cartridge alle dienst weigerde. Vreemd maar waar.
Zodra deze kleuren cartridge leeg was, kon ik ook geen zwart/wit meer printen. Wel een melding dat ik de kleuren cartridge moest vervangen, maar ik print zelden in kleur. En zo'n kleuren cartridge is best wel prijzig.

Van dit soort grappen ben ik niet gediend en heb deze printer daarom weggegooid en een HP aangeschaft.
 
Ik ben al grijs geworden met al die printers. We hebben al een HP printers , Epson printers en Brother printers gehad en met alle printers is er wel iets geweest. De laatste was ook een HP printer en die weigerde om ZWART te drukken, bleek een software probleem te zijn, net buiten garantie natuurlijk, dus dat ding buiten en we konden een nieuwe kopen. Ik was het beu om een dure te kopen, heb de goedkoopste all in one gekocht die ze hadden, was toevallig terug een HP, maar ik heb het al veel mogen horen van mijn vrouw dat het maar een rotding is, dus is het terug een miskoop. Jammer dat je eigenlijk niet zonder printer kan. Maar er scheelt eigenlijk aan alle printers wel iets heb ik den indruk. We hebben al all in one printers van meer dan 400€ gehad en die waren ook niet zoals we verwacht hadden, het is nu eentje van 40€ en ze moet het er maar mee doen. Ik ben het zat.
 
ik heb een Canon printer gehad en een Lexmark printer deze beide printers heb ik destijds gebruikt met de goedkopere vullingen die men zowat overal kunt aankopen ...beiden deze printers gaven na verloop van tijd een fout ...of te wel waren de kleuren afwezig of te wel kon deze geen zwart printen ...de laatst aangekochte printer is deze van HP Deskjet F4210 ( nu ruim 5jaar oud ) deze heb ik steeds voorzien van de orginele vullingen ...deze HP doet het nog steeds goed ...eerder op de Windows 7 en nu op de Windows 8.1
 
ik overweeg een laser printer te kopen van Samsung €60 maar de toner kost dan wel veel, maar ge kunt er ongeveer 600 à 1000 vellen mee afdrukken.
Er is een toner bijgeleverd voor 500 vellen, zo dat is nog redelijk.
De nieuwe Epson L355 is al te koop met een tankstation en is na te vullen met flesjes !!! niet goedkoop!
 
men zegt wel 600@1000 vellen maar in de werkelijkheid is dit vele minder ...staar u daar niet blind op .
*de inkt die in een inktvulling aanwezig is dient de tijd te krijgen om naar onderen te zinken !
indien jij of eender wie de opdracht geeft om bijvoorbeeld 350 vellen te printen dan dient dit met tussenpozen gedaan te worden ...
indien je dit niet met tussenpozen gaat doen dan krijgt men na verloop van tijd dus een melding dat de inkt op is omdat deze de kans niet heeft gekregen neer te zinken ...! ( als je begrijp wat ik bedoel !)
 
Canon printer hebben inderdaad ook gehad, was ook iets mee, een lexmark printer weet ik nu niet meteen, maar denk het niet. Maar ik weet dat er hier al een fortuin aan printers de deur is uit gegaan, en we gaan nog niet spreken over de inktecassetes , die kosten een halve printer en je kan er nog niet te heel veel mee printen vind ik. We kopen de laatste 4 printers enkel nog de originele cassetes, want anders is het nog veel eger vinden we.
 
"Als" ik ooit nog een printer zou kopen, dan is het een kleine multifunctional. Maar wel met laserprinter. Als je geen kleur nodig hebt, kom je er redelijk goedkoop vanaf. Zelfs een kleuren laserprinter is veel goedkoper geworden dan vroeger. De toners daarentegen zijn nog altijd wel kostelijk. Maar je moet tellen dat je daar doorgaans ook veel langer mee kan printer dan een doorsnee inkjet printer. De inkt die daarin zit en wat je ervoor moet betalen is schrijnend.
Een inkjet printer zou ik nooit of nooit nog kopen. De kwaliteit van die toestellen mag je letterlijk onder "wegwerp" plaatsen. De kleinere kantoor toestelletjes daarentegen gaan toch al wat langer mee.
 
ik overweeg een laser printer te kopen van Samsung €60 maar de toner kost dan wel veel, maar ge kunt er ongeveer 600 à 1000 vellen mee afdrukken.
Er is een toner bijgeleverd voor 500 vellen, zo dat is nog redelijk.
De nieuwe Epson L355 is al te koop met een tankstation en is na te vullen met flesjes !!! niet goedkoop!

Denk er wel aan dat die pagina's dan maar voor 5% mogen bedrukt zijn!!!!!

600 à 1000 vellen voor een laserprinter is toch maar bitter weinig.
De cartridge XL zwart voor een Canon Pixma IP 7250 zouden zelfs 4000 vellen meegaan.
 
"Als" ik ooit nog een printer zou kopen, dan is het een kleine multifunctional. Maar wel met laserprinter. Als je geen kleur nodig hebt, kom je er redelijk goedkoop vanaf. Zelfs een kleuren laserprinter is veel goedkoper geworden dan vroeger. De toners daarentegen zijn nog altijd wel kostelijk. Maar je moet tellen dat je daar doorgaans ook veel langer mee kan printer dan een doorsnee inkjet printer. De inkt die daarin zit en wat je ervoor moet betalen is schrijnend.
Een inkjet printer zou ik nooit of nooit nog kopen. De kwaliteit van die toestellen mag je letterlijk onder "wegwerp" plaatsen. De kleinere kantoor toestelletjes daarentegen gaan toch al wat langer mee.

Heb je ook een idee wat voor printer je momenteel zou kopen? Als je zo een kleiner kantoor toestelletje zou kopen?
 
Hier zijn enkele voorbeelden (zwart);

Brother DCP-1510
Samsung Xpress M2070

Deze hebben helaas geen full duplex (dubbelzijdig printer) en hebben ook enkel maar een USB aansluiting (geen netwerk). Beiden kosten rond de 150 EUR.
Wel beiden voorzien van een scanner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan