Status
Niet open voor verdere reacties.

rondhulster

Steunend lid
Vip Lid
de laatste tijd krijg ik error meldingen 2503 (called runscript when not marked in progress) en daarna 2502 (called Installfinalize when..) bij het installeren van nieuwe programma's onder andere Photoshop Elements 11.0 (ex website Adobe) en onlangs een aangekochte versie van Winzip 17.; Bij beide start de installatie normaal doch na enige tijd (minuut) krijg ik bovenvermelde errors in volgorde, daarna gewoen stopt de installatie.
Bij winzip hebben ze me een deel suggesties gegeven doch niets helpt (oude versies deleten - gaat echter ook niet). MS heeft het over datum & tijd synchronisere - is OK, de juiste administraor bevoegdheden hebben - is ook OK!
Iemand een suggestie of voorstel.
ik draai Win 8 met Office 2010 op een desktop HP Pavillion Elite PFE.
dank voor elke suggestie
Ronny D'hulster
 
zelf gebruik ik de win8 , telkens ik een programma installeer doe ik dit met rechts klik op de setup.exe
hier kies ik dan uitvoeren als Administrator en dit terwijl ikzelf de enige gebruiker ben en tevens ook de administrator ....
soms dien je tevens ook de compabiliteitsmodus aan te passen

je vermeld tevens ook "oude versies deleten gaat ook niet "" besef dat deze wellicht ook opgestart zijn tydens het opstarten van windows ...
m.a.w. de oudere versies eerst afsluiten via taakbeheer .
 
beste,
heb nagenoeg alles geprobeerd, datum gelijkstellen (standaard en bios), administrator rechten her ingesteld, nieuwe user gecreëerd, gestart vanaf de .exe met administrator rechten (full permission is er), zorgen dat er geen enkel programma draait (taakbeheer), geprobeerd met Win 7 (die nog naast Win 8 op mijn PC staat, niets blijkt te helpen. ik las ergens dat de windows installer (die de .msi files aanstuurt, soms gestopt is, die file kan ik nergens vinden (bij XP was die zeker aanwezig) - mijn hidden files zijn niet verborgen, als ik mijn systeemherstel bekijk gaat die pas een paar dagen terug, alhoewel ik die anders ingesteld had, dus hier ook geen mogelijkheid om een maandje terug te gaan.
Zijn er andere suggesties, fix it? Clean programma's. Nadat ik overgeschakeld ben op Win 8 (nasst win 7) heb ik mijn meeste (betalende) programma's hergeinstalleerd zonder problemen, het is pas sedert ruwweg een maand dat ik problemen heb... ik ben er niet uit wat ik zou geïnstalleerd kunnen hebben... Is er een Microsoft knowledge base of center dat te raadplegen valt? dank voor elke steun
Ronny
 
vraagje het betreft dus een upgrade van de win7 naar de win8 maar daar naast heb je op de 2de partitie de win7 als 2de boot optie ? of hoe moet ik deze zin verstaan "" Nadat ik overgeschakeld ben op Win 8 (nasst win 7)"" !
 
hey Pluis,
opdracht gaf dit als antwoord:
c:\windows\installer is not recognised as an internal or external command, operable program or batch file

qua fix: deze fix is niet van toepassing op de versie van uw besturingssysteem of toepassing

goed geprobeerd

ik ga nu een clean boot proberen en van hieruit trachten iets te installeren, hou je op de hoogte

ik vind het wel vreemd dat ik geen windows\installer vindt, is dit normaal bij win 8?

in iedrr geval hartelijk bedankt voor alle suggesties

Ron
 
Thanks Dragon,

had de icals over het hoofd gezien, ben ook maar een "oudere" leek :)

dit levert me 1297 failed processed files op, steeds toegang geweigerd beginnen steeds met C:\Windows\Installer\<letters - getallen>\xxxx.exe: Toegang geweigerd.

Ik kan ook nergens in mijn directory C:\windows\Installer... vinden

groet en dank

Ron
 
wel ik heb juist de test gedaan door een opdrachtprompt op te starten
daar heb ik dus het volgende opdracht " icacls C:\Windows\Installer /grant system:F /t /c in gegeven ...
hier werkte deze opdracht en er verscheen een zeer lange lijst...met aan het einde dat deze succesvol afgesloten werd.
hieronder zie je maar het laatste stuk van deze lijst , uitgevoerd in de windows8 pro x64

Bekijk bijlage 10240

dus de opdracht " icacls C:\Windows\Installer /grant system:F /t /c " dient ingegeven te worden na de vermelding ( in mijn geval dan ) C:\Users\qtex>icacls C:\Windows\Installer /grant system:F /t /c
daarop begint deze dan te scannen ...
 
beste,

waarschijnlijk heb ik me niet goed uitgedrukt doch ik krijg hetzelfde resultaat als jij aanhaalt; sucesfully processed 0 files; failed processing 1297 files

wat kan ik hier echter mee doen? niets kan met succes verwerkt, 1297 kunnen niet verwerkt worden

ik heb dan ook even naar de services gekeken (Config scherm - systeembeheer - services) en daar vind ik een Windows Installer terug, die heb ik terug gestart zodat de vermeldingen nu zijn: status: wordt uitgevoerd; opstarttype: handmatig; aanmelden als: local system

ik probeer deze avond nog een installatie (alles gecleaned, win installer terug gestart enz.) als dit niet gaat probeer ik via een clean boot, ik hou jullie op de hoogte
groet & dank
Ron
 
dank, was ik net ook achter gekomen met de services te bekijken, jawel daar staat die msiexec, na al mijn vergeefse zoektochten naar een windows installer, ontdekte ik ook dat het ding een andere naam heeft
dank voor je vlotte replies
ik doe vanavond nog wat verder

groet

Ron
 
hi folks,
- heb eerst in de services de windows installer terug opgestart: baat niet, bij elke installatie errors 2502 en 2503 en abortion
- vanmorgen een schone opstart geprobeerd: alle microsoft-services uitgeschakeld, daarna alle opstartitems in opstarten afgevinkt en terug opgestart: noppes, dezelfde errors blijven verschijnen.
Ik blijf op zoek, doch minder intensief
dank voor alle hulp, groetjes
Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan