Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb op mijn oude computer, een Pentium 4 windows 7 geinstalleerd en dat loopt prima. Alleen krijg ik geen internet en tevens een melding dat er geen ethernet adapter is geinstalleerd en dat ik de goede drivers moet installeren.
Ik heb overal gezocht maar is moeilijk te vinden en weet niet precies waar ik moet zoeken.

De computer heeft een P4B533 Moederbord en Intel 845E/G/GL Chipset
Hoop dat er iemand kan helpen.

Beste groet en dank,
Jo van Duurling
 
Download Specy en start het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van alle hardware aanwezig in je computer.
Eenmaal dit proces voltooid is, selecteer je in het menu "File - Save as a text file' " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".
In het venster dat vervolgens opent, kan je het aangemaakte bestand opslaan naar (bijvoorbeeld) uw bureaublad en kan je de inhoud plakken in een onderwerp in de forums.Dit is handig als we info nodig hebben over uw pc.
 
welke bit versie heb je geinstalleerd van de win7
zag pas later het bericht van wawa dus vermoed dat je de 32bit's geinstalleerd heb
 
Laatst bewerkt:
Geen geduld voor »Speccy«?
Typ dan: winkey + R en vul in: » dxdiag «, dan 'OK'. Ook deze als *.txt kan je versturen. Zo weet men ook alles.
 
(Volgende driver zou moeten werken, terug te vinden op deze link:
Network Driver: REALTEK RTL8101L WINDOWS 7 DRIVER)

Probeer eerst onderstaande Intel tool in het antwoord van qtex. Heb net gezien dat het om een integrated LAN zou gaan op de Intel Chipset. Bovenstaande driver zou in dat geval niet werken...
 
Laatst bewerkt:
Helaas lukt de download niet en krijg ik een melding dat ik te snel achter elkaar download maar dat is niet het geval.
 
Driver voor oude pentium 4

Driver voor oude pentium 4

Helaas kan ik niet met mijn oude computer niet op internetomdat ik geen ethernet adapter heb en kan dit programma dus niet draaien op de oude computer.
Bedankt
 
Laatst bewerkt:
ok effe de rem aantrekken ..
je heb dus het untility gebruikt ..en blijkbaar vind deze verschillende update's die dan hoe dan ook nodig zijn !
maar inplaats van ze 1 voor 1 op te halen , neemt hij ze alle tegelijk ; en hier loopt het dan mis !!! is het dit dat je bedoel ...

indien zo dan neem je de tijd om al de updates te noteren zoals ze weer gegeven worden ....
maar je laat het update untility deze niet ophalen ....
je haalt deze 1 voor 1 handmatig op...
deze mappen sla je bijv op , op je buraeublad ..
heb je ze dan allemaal opgehaald dan installeer je eerst de eerste opgehaalde ...dus noteer welke er eerst opgehaald werd..

[edit]deze optie kan dus niet uitgevoerd worden , zag juist pas dat je geen verbinding heb ... indien de update untility vermelde welke update je nodig had , kun je deze ophalen met de andere pc en je gebruik een usb stick om deze op de probleem pc te installeren [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Moet helaas mijn pogingen effe staken want kinderen komen op kerstdiner en zal moeten gaan helpen in de keuken.

Alvast merci voor uw hulp
 
fijne kersavond ...laat het je smaken

[edit] download deze Intel (R) pro/100 Lan Adapter driver & untility V6.1 op een usb stick en installeer hem op de betreffende pc [/edit]

dit is de driver om internet verbinding te maken ....note voor de gebruikte pc is de laatste driver die uitgebracht werd ,deze voor de xp....men beweert op een engels talige forum dat deze echter ook geschikt is voor vista ..
ik zelf vermoed dan dat deze ook kan werken onder de win7 ***ik gebruik zelf een vista driver op mijn win7...

je gebruik een asus moederbord ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan