even een wissel schouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Ik kreeg dit filmpje al 2x toegestuurd.
Zou dat iets met mijn beroep te maken? ik vraag het me af.
 

Bijlagen

  • Even wissel schouwen.rar
    498.6 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt:
tja, ik weet niet precies hoe en of bestuurders op de hoogte zijn van werken in uitvoering, maar dit leek me nu niet echt een heel zichtbare werf ;! waar is dat fluo hesje trouwens? :p
 
tja, ik weet niet precies hoe en of bestuurders op de hoogte zijn van werken in uitvoering, maar dit leek me nu niet echt een heel zichtbare werf ;! waar is dat fluo hesje trouwens? :p

Als je goed kijkt in het begin van het filmpje zie je de fluo bandjes, die hebben dat altijd aan.
Ik zie dagelijks gele mannetjes onaangekondigd lopen tussen de sporen, vooral op lijn 0 (Brussel noord tot Brussel zuid) en bij voorkeur 's avonds.
Normaal moeten er 2 veiligheidsmensen staan, en de uren dat er treinen verwacht worden, zelfs deze in doorrit, zijn gekend in het station.
Die mannen trekken zich niets aan van de papieren molen.
Bij dringende schouwingen komt er een dringend bericht uit bij ons.
Tot dat bericht ons bereikt hoort de seingever de treinen een stilstand op te leggen aan het voorgaande stopsein en de bestuurder te contacteren via de boordradio of de gsm-r, dat is het nieuwe systeem.
In dit geval was er een eenmalige storing van de wissel, de persoon was gevraagd eens te kijken of er maatregelen nodig waren.
Ik vermoed dat deze man vergeten is zich degelijk te informeren.

PS alle treinen worden real time gevolgd.
Als ik durf 2 minuten stil staan gaat mijn gsm al direct, dan krijg ik de vraag of er problemen zijn.
Ze kunnen dit perfect in goede banen leiden, maar zijn te laks, te lui.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan