Status
Niet open voor verdere reacties.

Simbad

Steunend lid
Vip Lid
Kan er iemand mij helpen om een excelbestand in access zodanig te maken dat wanneer het excelbestand wordt aangevuld met nieuwe gegevens, die automatisch in het accessbestand worden bijgewerkt.

Heb een klantenbestand in excel aangemaakt. Maar om opzoekingen te doen is het handiger om via access te werken.

Heb reeds geprobeerd om via importeren in access resultaat te hebben, maar dat is mij niet helemaal gelukt.
Via exporteren in excel ook niet.

Wat doe ik verkeerd ? ;!
 
Best dit eens lezen:
[EDIT] 1. Make sure the Microsoft Excel data is in list (list: A series of rows that contains related data or a series of rows that you designate to function as a datasheet by using the Create List command.) format: each column has a label in the first row and contains similar facts, and there are no blank rows or columns within the list.
2. Close the Excel workbook that contains the data you want to use in Microsoft Access.
3. In Access, open the database where you want to copy the Excel data.
4. On the Access File menu, point to Get External Data, and then click Import.
5. In the Import dialog box, click Microsoft Excel in the Files of type box.
6. In the Look in list, locate the file you want to import, and then double-click the file.
7. Follow the directions in the Import Spreadsheet Wizard.

For more information about this wizard and Access, click Display Help after the wizard is finished.
[/EDIT]
Maar als je een beetje met vb overweg kan moet je hier eens kijken
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan