Status
Niet open voor verdere reacties.
Q

QUAPPOEN

Gast
Heb al twee maal deze virus (exploit:java/CVE-2013-0431) gehad met updaten van Java wat is het en kan het kwaad ...
 
dit is eerder een update die werd aangeboden in februari om de lekken te dichten die aanwezig zijn in java 7...
echter dat je vermeld "dat je deze al 2x heb aangeboden gekregen is dus niet normaal.
mijn inzins is dat java niet echt nodig is op een systeem....tenzij dit specifiek nodig is om een software draaiende te krijgen !
zelf heb ik java er af gezwierd en merk dat dit dus geen invloed heeft om mijn windows.

vertrouw je het niet raad ik je aan om malwarebytes free te gebruiken om je systeem te scannen .
laat deze eerst updaten , daarna kies je voor de volledige scan .
 
Een exploit is geen virus maar een beveiligingslek dat door hckers en internetcriminelen kan misbruikt worden.

echter dat je vermeld "dat je deze al 2x heb aangeboden gekregen is dus niet normaal.

Als er zich nog oudere versies op de computer bevinden is dit wel normaal.
Het best is dan om alles wat je terugvind van Java te verwijderen van de computer.
Zelf raad ik aan , als je Java niet echt nodig hebt , niet te installeren wegens de recente problemen van voorbije weken, of toch tenminste Java uit te schakelen in je browser(s)
 
Een exploit wordt ook zeer dikwijls gebruikt door virussen om een systeem binnen te dringen en daarna te "besmetten".

Java heeft (of had?) de gewoonte om alle vorige versies na een "upgrade" te laten staan op je systeem en gewoon de nieuwe ernaast te installeren.
 
Oké allemaal bedankt voor de hulp , heb dan maar Java van de pc gehaald , groetjes

Oscar ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan