Explorer 8 vraagje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik erger mij er regelmatig aan dat de tekst op de internetpagina's te klein is. Ik ben brildrager. Heb een 22" scherm. Resolutie scherm 1680 X 1050. Alles prima, W7 ingesteld op 125% voor de weergave. Mooie snelkoppelingen enz... Maar als ik een internetpagina open is de tekst volgens mij te klein om vlot te lezen. Daarom stel ik dat in op 125%. Vervelende is dat heel frequent de tekst terug op 100% staat. Hoe kan ik dit oplossen om altijd in explorer 8 de tekst op 125% te hebben?
Voor alle andere zaken heb ik geen probleem. Ik weet wel dat de schermresolutie kan verkleind worden zodat de tekst groter is, maar dan is al de rest ook zo groot. Zoals het nu is, met 125% in internetpagina zou alles opgelost zijn.
 
Sorry, vond dit en dacht dat het hiermee opgelost was.
NEEN, is niet opgelost hiermee. Bij het heropstarten terug 100% maar staat onder beeld wel nog op groter?????
 
Laatst bewerkt:
Menubalk - Beeld - Tekengrootte - "Groter" of "Extra groot" aanvinken - OK

Is hiermee niet opgelost zoals hierboven beschreven, als ik op deze pagina zet op groot of extra groot, veranderd er niets. Alleen rechtsonder die 100% op 125% zetten helpt. Maar dat moet telkens opnieuw verzet worden.
 
Als je "www.google.be" opent werkt het wel.
Waarom daar wel en hier niet?
Misschien dat de maker(s) van de site daar een antwoord op hebben.

De ene applicatie heeft het en de andere niet. Zelfs als het ogenschijnlijk goed staat, de volgende maal of de keer daarop is het weer teruggezet.
 
Ik gebruik hiervoor de Ctrl toets en het scrollwieltje van de muis. Op deze manier zoom je in een paar seconden en een simpele bewerking naar het beeld zoals jij het hebben wilt.

p.s. Ook mijn ogen worden ouder en de leesbril is vaak zoek.
 
Ik gebruik hiervoor de Ctrl toets en het scrollwieltje van de muis. Op deze manier zoom je in een paar seconden en een simpele bewerking naar het beeld zoals jij het hebben wilt.

p.s. Ook mijn ogen worden ouder en de leesbril is vaak zoek.

En dit is min of meer gestandaardiseerd, zelfs in opera , een buitenbeentje bij uitstek is dit zo.
 
Hé, hé, dat wist ik niet. Alhoewel ik veel functie's ken, deze wist ik die nog niet toe te passen in Explorer.
Had dat al diverse malen gebruikt in Coreldrawn, maar dat dit een standaard was, wist ik niet.
Bedankt, het is weerom een stukje makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan