Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien bij het exporteren van mijn foto's in het programma Pinnacle Studio 18 de PC halverwege de melding geeft dat er problemen zijn opgetreden en de PC na 20 sec. opnieuw opstart zou dit te wijten zijn aan te weinig werkgeheugen . Ik heb maar 4GB ram werkgeheugen en werk met Windows 10 64- bit- versie .
Ik zou nog 4 GB willen bijsteken maar ik weet niet welke . Op mijn factuur van mijn PC zie ik staan bij geheugen : D3 4GB 1333-999 Gold , ,maar van merk staat er niets bij . Welk geheugen kan ik nu gaan kopen ???
 
Als je het moeilijk vind om te achterhalen welk geheugen in de pc zit, haal je het er uit en ga naar een goede computeronderdelenshop.
Zij zullen je het juiste geheugen kunnen leveren.

Meestal is de info aanwezig op het geheugenreepje en kun je dit zelf vinden.

Als er weinig of geen info op staat kun je dit handige progje gebruiken dat geschreven is door een geheugen leverancier. Het brengt je dan uiteindelijk dan ook bij deze leverancier met de prijzen er bij.

Ik doe het progje er bij als bijlage, wel eerst even uitpakken. Het progje zal niet geinstalleerd worden.
 

Bijlagen

  • mappreporter.rar
    445.7 KB · Weergaven: 159
Wat het probleem betreft, het kan zijn dat de pc eens schoongemaakt moet worden.
Videobewerking vergt nogal wat snelheid van de processor en grafische chip en dat produceert warmte. Als alles al tegen de limit aan zit wat warmte betreft kan het zo zijn dat de koeling door stof of vuil niet goed meer is. Ook kan de koelpasta tussen de cooler en de chip verouderd en bros zijn geworden. Vervang dit dan ook eens.
 
Wat ik trouwens ook wil vermelden, als een pc spontaan uitvalt zonder blauw scherm is het meestal een slecht werkende voeding.

Dat dit bij een videobewerking gebeurd is ook wel te verklaren omdat de processor dan meestal op vol vermogen moet werken en daardoor nogal wat stroom vraagt van de voeding. Als de voeding dit niet meer kan leveren zal de boel crashen en kan er een reboot plaatsvinden.
 
Dit kan dan misschien ook het op en neer zoemend geluid verklaren in mijn PC . Ik heb mijn harde schijf al vervangen en ook de ventilator is al eens schoon geblazen maar dit geluid is gebleven .
 
Een zoemend geluid is een ruim begrip, bijna elke pc maakt iets geluid. Tenzij je waterkoeling hebt en ssd schijfjes.

Om er achter te komen waar een zoemend geluid vandaan komt zal je de pc open moeten maken en enkele seconden een ventilator handmatig stil moeten houden.
Vergeet dan ook niet de ventilator in de voeding. Zo kan je lokaliseren waar dit geluid vandaan komt. Maar een normale harde schijf kan ook een weinig geluid produceren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan