Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een vraagje als je expresnet hebt bij telenet en ze komen het aansluiten dan vragen ze hoeveel pc je hebt en als maar één pc hebt dan geven ze een modem met één aansluiting

waarom geven ze geen modem met 2 aansluitingen
als je daarna dan 2 pc wil aansluiten dan kun je een andere moden gaan vragen of hoe zit dat ineen ?

moet je nu bijbetalen als je nog een aansluiting wil of is dat teveel moeite om een modem te geven met een aansluiting op overschot ?
 
Nee je koopt er gewoon een router bij... en de oplossing is opgelost... je internet blijft snel... Ik heb dit ook en ook maar een aansluiting en zit router tussen waar er nog 4 pc's aanhangen geen problemen mee

yves
 
bedankt yveske en simba ;)

ik dacht dat er modems waren met twee aansluitingen

nog een vraagje hoe moet je die router dan aansluiten op die modem
ik ken er de ballen niet van (nar)
 
Hey Raymon ,

Zo'n router wijst zichzelf uit hoor.
Je hebt daar afhankelijk van de router een ingang en 3,4,... uitgangen.

netgearprosafebackpanelyz4.jpg


Staat gewoonlijk duidelijk aangegeven waar je de "hoofdkabel"of patch kabel moet insteken.zie hierboven.
1,2,3 en 4 zijn de uitgangen voor de verschillende pc's.

Hopelijk duidelijk?;)
 
Ja dus de kabel die uit de modem komt in het sluifje van internet steken en dan gewoon een computer of twee ofzo aan sluiten op numertje 1 en 2 ;)
yves
 
okidoki ;) dan moet ik nog een klein internet kabeltje vanaf de moden naar de router

bedankt
 
bedankt yveske en simba ;)

ik dacht dat er modems waren met twee aansluitingen

nog een vraagje hoe moet je die router dan aansluiten op die modem
ik ken er de ballen niet van (nar)

Toch even zeggen dat je gelijk hebt, ik heb een modem van speedtouch met 2 aansluitingen.
Probeer eens zo eentje los te peuteren bij telenet dan kost het mss niets .;)
 
ik ben er nog ni ze
ik wou een oude computer bij aansluiten op het net om linux te instaleren
ik heb aan opzoeken geweest om een hub wat dat was maar ik heb in een boek gelezen dat je er een oud pc bij opzet en uwe eerste pc 100mb/s netwerkkaart snelheid heeft en die oude pc 10mb/s dan word die genegeert

zal nog wel eens zien wat ik moet doen
ik moet toch nog voor meer geheugen en een kleine harde schijf gaan zoeken ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan