Externe drive, eerst letter toekennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Weet niet wat er gebeurd is. Sinds heel kort als ik een externe drive aansluit wordt deze niet gezien door mijn systeem.
Eerst moet ik naar computerbeheer gaan. Dan via schijfbeheer een stationletter geven en dan is de drive volledig toegankelijk.
Ik heb diverse drives. Is met allemaal hetzelfde. Maar met een USB stick van 32Gb werkt dit perfect.
Waarom wordt die driveletter niet meer vanzelf toegekend? Wat is er fout gegaan.
Een systeemherstel werkt niet. Heb geen malware of virus.
 
denk eerder aan problemen met de usb poorten ...
*heb je de drives zelf ook al gescant op infecties ...zelf scan ik al mijn externe drives mee tijdens het scannen van de pc en dit zowel met de antivirus scan als met malwarebijtes...
 
denk eerder aan problemen met de usb poorten ...
*heb je de drives zelf ook al gescant op infecties ...zelf scan ik al mijn externe drives mee tijdens het scannen van de pc en dit zowel met de antivirus scan als met malwarebijtes...

Ja, zelfs een volledig opnieuw geformatteerde schijf doet het ook niet. Dus er kunnen weinig virussen of malware's op een compleet lege schijf zitten. En dan nog met allemaal.
 
het probleem welke je omschrijft dat je telkens een letter dient toe te wijzen heb ikzelf nooit eerder meegemaakt ...
ik laat ook immers elke externe schijf aangesloten ...**zou het kunnen dat je bios (batterij) leeg is en deze dan telkens aanziet voor een nieuwe aangesloten externe schijf !!
 
Ga naar Configuratiescherm vervolgens Systeembeheer dan Computerbeheer en vervolgens Schijfbeheer.
Als het volume van de externe harde schijf wordt getoond zonder stationsletter geef hem er dan een.
 
het probleem welke je omschrijft dat je telkens een letter dient toe te wijzen heb ikzelf nooit eerder meegemaakt ...
ik laat ook immers elke externe schijf aangesloten ...**zou het kunnen dat je bios (batterij) leeg is en deze dan telkens aanziet voor een nieuwe aangesloten externe schijf !!
Neen, Bios batterij is niet in slechte staat.

Ga naar Configuratiescherm vervolgens Systeembeheer dan Computerbeheer en vervolgens Schijfbeheer.
Als het volume van de externe harde schijf wordt getoond zonder stationsletter geef hem er dan een.

Dat deed ik maar letter blijft niet.

Ken een letter toe die nog nergens gebruikt is geweest. Mogelijk een overlapping...

De letter die toegekend wordt was dezelfde van andere schijven. Standaard heb ik C & D, de E voor de cd/dvd, daarna H, I, J en K voor de kaartlezers.
Inderdaad, als er geen dvd in zit, kan ik opnieuw de E gebruiken. Zal dit eens testen. Geef nog het resultaat hiervan.

Is inderdaad een reeds gebruikte letter. Weet niet om welke reden ik de mogelijkheid kreeg om de E toe te kennen. De F, is de letter waarmee hij het nu wel doet.

Bedankt om mee te denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan